پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۷۰۷
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی و تسریع در صدور احکام گفت: در یکسال گذشته ۲۵۷ هزار پرونده به شعبه‌های قضایی و شوراهای حل اختلاف این استان وارد شد که از این شمار ۲۵۳ هزار پرونده منتهی به صدور رای شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی جمادی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت رسیدگی یه پرونده‌های قضایی در شبانکاره کاهش اطاله دادرسی، تسریع در  رسیدگی به پرونده و صدور احکام اثرگذار و با کیفیت را از جمله سیاست‌های دادگستری استان بوشهر دانست و اظهار داشت: مدیریت پیشگیری  از جرایم  نقش مهمی در کاهش پرونده‌های قضایی دارد که در این زمینه استان بوشهر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم جزء 10 استان برتر کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به تقش مهم و تاثیرگذار شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش فرهنگ صلح و سازش گفت:  استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی باید در اولویت قرار بگیرد.

جمادی با تاکیدبر توسعه فرهنگ صلح و سازش در  رسیدگی به دعاوی و اختلافات تصریح کرد: بر اساس بررسی انجام شده در شوراهای حل اختلاف استان بوشهر یک سوم  پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهربا اشاره به موجودی 257 هزار پرونده در دادگستری استان در سال گذشته خاطر نشان کرد:  این تعداد پرونده به شعبه‌های قضایی و شوراهای حل اختلاف این استان وارد شد که از این شمار 253 هزار پرونده منتهی به صدور رای شده است.

وی با تاکید بر توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیان کرد: اکنون در بیشتر نقاط استان بوشهر این دفاتر راه‌اندازی شده که بر اساس درخواست مردم و حل مشکلات آنان در کاهش مراجعه به مرکز شهرستان دشتستان، دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهریور ماه امسال در شبانکاره افتتاح  می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن  دیدار با کارکنان دادگستری شبانکاره خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و توجه بیشتر به تکریم  ارباب رجوع  شد.

در این نشست جمالی سرپرست دادگستری شبانکاره در خصوص فعالیت‌های این دادگستری در زمینه‌های قضایی و رسیدگی به موقع پرونده‌ها سخن گفت و افزود: یکی از اولویت‌های کاری  دستگاه قضایی شبانکاره خدمت سریع  و مطلوب به مردم  است که در این راستا ایجاد دفتر الکترونیک قضایی در بخش شبانکاره  ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر