پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۷۱۵
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

فکرشهر:  روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در اطلاعیه ای نسبت به خطر غرق شدگی بر اثر شنا کردن در تاسیسات آبی استان، به ویژه شبکه های آبیاری و زهکشی هشدار داد.

به گزارش فکرشهر از  مهر، در این اطلاعیه آمده است: همه ساله با شروع فصل گرما برخی از شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر این شرکت، مبادرت به شنا در دریاچه سد رییسعلی دلواری، کانالهای آبیاری و زهکشی و همچنین بندهای انحرافی و …می نمایند که متاسفانه این سهل انگاری ها موجب بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می شود.

شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تآکید دارد این تاسیسات صرفاً جهت آبرسانی طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نبوده و خطر غرق شدن در آنها وجود دارد. همچنین تآسیسات و محل های اشاره شده دارای حریم قانونی هستند، لذا ورود به حریم آنها و شنا در آن ممنوع است.

بنابراین به شهروندان، ساکنین و مسافرین محترم توصیه و تأکید می‌شود به علائم هشدار دهنده توجه نموده و تذکرات صادر شده اهتمام کافی داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر حاصل از عدم رعایت نکات مطرح شده، در هیچیک از نقاط استان بوشهر نباشیم. بدیهی است شرکت آب سهامی منطقه ای بوشهر و واحدهای تابعه آن در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق مورد اشاره هیچ گونه مسئولیتی به عهده نخواهد داشت.

شایان ذکر است هر سال در فصل گرما تعدادی از مردم به ویژه جوانان، بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های این شرکت، مبادرت به شنا در سدها و تاسیسات آبی کرده و با خطرات جانی و احتمال غرق شدگی مواجه می شوند.

این شرکت به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ ناشی از بی توجهی افراد، اقدام به نصب تابلوها و بنرهای هشدار دهنده در اطراف سد و تاسیسات آبی، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، درج آگهی در مطبوعات ملی و محلی و همچنین اطلاع رسانی از طریق وبسایت های خبری و فضای مجازی کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر