پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۷۱۸
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: گسترش چتر حمایت حقوقی و قانونی از محیط‌بانان به عنوان قشری که تاکنون بی دفاع و مظلوم واقع شده اند، ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز سه شنبه در چهارمین نشست تخصصی مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست استان های جنوب و غرب کشور در بوشهر گفت: نبود حمایت های حقوقی و قانونی از محیط بانان باعث شده تا وقتی در عرصه کارهای حفاظتی از محیط زیست جانباز یا شهید می شوند حمایت کاملی از آنان و خانواده های آن صورت نگیرد.

فرهاد قلی نژاد معتقد است در این عرصه نیاز به آشنایی مردم با هدف و وظیفه محیط بانان است زیرا سزاوار نیست این قشر توسط متخلفان محیط زیست نشانه‌گیری شوند.

وی حوادث فراروی محیط‌بانان را ناشی از نبود فرهنگ‌سازی برای آشنایی مردم با وظیفه آنان در جامعه است که در این راستا با اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان قدم های خوبی برداشته شده است.

قلی نژاد این طرح را که از سال ۹۷ در سراسر کشور آغاز شده به عنوان گامی مهم در آشنایی مردم و جوامع محلی با وظایف محیط‌بانان دانست.

وی گفت: این طرح تاکنون در اقصی نقاط استان بوشهر اجرایی شده و توانسته در همین بازه زمانی کوتاه تاثیرهای خوبی برجای بگذارد.

چهارمین نشست تخصصی و یک روزه مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست استان های جنوب و غرب کشور در بوشهر به میزبانی خانه معلم آغاز شده و در قالب این نشست حاضران نیز به بیان مسائل و مشکلات حوزه ایثارگران پرداختند.

در این نشست مسئولان امور ایثارگران اداره های کل حفاظت محیط زیست استان های بوشهر، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد حضور دارند.

نخستین نشست تخصصی مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست به میزبانی تهران و ۶ استان همجوار برگزار شده که به گفته مسئولان محیط زیست هدف اصلی آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

برخوداری عادلانه از منازل سازمانی، پوشش کامل هزینه های درمانی از جمله خواسته های مهم آنان در این نشست بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر