پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۷۷۳۱
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: یک دکترای تربیت بدنی، اصول نشستن صحیح را تشریح کرد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در موقع نشستن طوری روی صندلی قرار بگیرید که زانوهای شما اندکی بالاتر از مفاصل ران قرار گیرند، اگر ارتفاع صندلی شما زیاد است می‌توانید از زیر پایی کوچکی در زیر پاها استفاده کنید.

وی با بیان اینکه در هنگام نشستن از صندلی محکم با پشت مستقیم استفاده کنید، افزود: بهتر است که در نشست‌های طولانی، به طور متناوب یک پا را روی پای دیگر بیندازید.

بهرامی ادامه داد: هنگام نشستن بر روی صندلی سعی کنید پشتتان به گشتی صندلی تکیه داشته باشد.

این دکترای تربیت بدنی بیان کرد: اگر عادت دارید که بر روی زمین بنشینید سعی کنید که پشت سرتان تکیه‌گاه داشته باشد و وضعیت پاها را در زیر بدن گهگاهی تغییر دهید.

وی گفت: در هنگام رانندگی، صندلی خود را طوری به جلو بکشید که در موقع نشستن زانوها در وضعیتی بالاتر از پاها قرار گیرند، این کار باعث فشار بر روی کمر و شانه‌ها می‌شود.

بهرامی اظهار کرد: اگر برای مدت طولانی رانندگی می‌کنید در هنگام احساس خستگی، چند دقیقه‌ای خودرو را نگه داشته و با تغییر وضعیت مدتی استراحت کنید.

وی بیان کرد: در هنگام نشستن روی زمین، سعی کنید با کمک دست‌ها به ترتیبی که یک دست در جلو و یکی در عقب طوری عمل کنید که ابتدا عضلات سرینی یک طرف و سپس طرف دیگر روی زمین فرود آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر