سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آتش سوزی وسیعی که از دقایق اولیه بامداد امروز ـ چهارشنبه، 19 تیرماه 1398 ـ در غرب شهر تنگ ارم آغاز شده بود و به سرعت در حال پیشروی به سمت شهر و منازل مردم بود، پس از ساعت ها تلاش، خاموش شد...
کد خبر: ۵۷۷۳۶
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: آتش سوزی وسیعی که از دقایق اولیه بامداد امروز ـ چهارشنبه، 19 تیرماه 1398 ـ در غرب شهر تنگ ارم آغاز شده بود و به سرعت در حال پیشروی به سمت شهر و منازل مردم بود، پس از ساعت ها تلاش، خاموش شد.

به گزارش فکرشهر، این آتش سوزی وسیع که نزدیک به 90 هکتار از اراضی کشاورزی تنگ ارم را در بر گرفته بود، حدود ساعت 4 صبح با کمک مردم و اهالی منطقه که با بیل، لودر و تانکر به خاموش کردن آتش مشغول بودند، خاموش شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر در همین باره به خبرنگاران گفته که علت آتش سوزی تاکنون نا مشخص است و پس از بررسی ها اعلام خواهد شد؛ اما «رضا نیکنام» ـ مسوول منابع طبیعی بخش ارم، علت آتش سوزی را خطای انسانی و سهل انگاری هنگام آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از گندم وجو عنوان کرده است.

وی افزود: آتش به حدود صد هکتار از مزارعی که کاه و کلش باقی مانده از کشت گندم وجو در آن‌ها وجود داشت سرایت کرد و آن‌ها را سوزاند، اما به باغ‌ها، منطقه شهری، مراتع و زمین‌های ملی آسیبی نرسید.

از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، میزان آتش سوزی های زمین های کشاورزی و جنگل های استان بوشهر بسیار افزایش داشته است و تا کنون ۲۱۲ هکتار از منابع طبیعی استان در آتش سوخته است.

تنگ ارم، مرکز بخش ارم شهرستان دشتستان واقع در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر