چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش اختصاصی «فکرشهر» از پیگیری یک سوژه
فکرشهر- الهام راسخی: خانه جوان برازجان که قرار بود درش به روی جوانان باز باشد، با گذشت ماه ها و سال ها، هر بار خودش به در بسته می خورد...
کد خبر: ۵۷۷۵۵
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

فکرشهر- الهام راسخی: خانه جوان برازجان که قرار بود درش به روی جوانان باز باشد، با گذشت ماه ها و سال ها، هر بار خودش به در بسته می خورد. 

به گزارش «فکرشهر»، بعد از کشمکش های فراوان میان شورای چهارم شهر برازجان و فرمانداری دشتستان، سرانجام در سال 95 و پس از شکایت رسمی اداره ورزش و جوانان، مکان خانه جوان که سال ها به تصرف شورای شهر درآمده بود، باز پس گرفته شد و در کش و قوس قول های مسوولین ذی ربط برای بازسازی و تجهیز مکانی که تقریبا مخروبه بود، افتاد. 

این کش و قوس ها اما تا سال 98 ادامه یافت و تنها پس از پیگیری های مکرر «فکرشهر» بود که افتتاح خانه جوان برازجان، بلاخره اواخر فروردین امسال با حضوری جمعی از مسوولین به صورت رسمی انجام شد.

اما پیگیری های «فکرشهر» نشان می دهد که چراغ این خانه هنوز هیچ انجمن یا سمنی را روشن نکرده است و افتتاح کاملا صوری بوده و از زمان افتتاح تا به حال هیچیک از سمن ها، چه سمن های حوزه  ورزش و جوانان و چه سمن های زیر نظر وزارت کشور، تا به حال از خانه جوان به عنوان محلی برای فعالیت هایشان استفاده نکرده اند و آنجا همچنان بلا استفاده و با قفلی بر درش، مانده است. 

علی کمارج ـ رییس سازمان ورزش و جوانان شهرستان دشتستان ـ علت بلااستفاده ماندن خانه جوان را مشکل تجهیزات خواند و به «فکرشهر» گفت: خانه جوان مشکل تجهیزات سرمایشی دارد و در حال حاضر فقط یک کولر می خواهد که به زودی به دست می آید. 
وی در خصوص نحوه استفاده سمن های سازمان ورزش و جوانان و دیگر سمن ها نیز اظهارداشت: هدف ما استفاده حداکثری از خانه جوان است، اما اولویت با سمن های سازمان ورزش و جوانان است. اگر جا داشته باشیم و زمان هم داشته باشیم، دیگر سمن ها هم می توانند استفاده کنند و این را مدیریت خانه جوان باید برنامه ریزی کند.

اما اطلاعات دریافتی «فکرشهر» از منابع موثق حاکی از این است که باز نشدن درب خانه جوان به روی جوانان و سمن ها، نه به خاطر تجهیزات و امکانات، به علت اختلافات و رویکردی دیگر است. رویکردی که اداره ورزش و جوانان دشتستان در استفاده از خانه جوان برازجان در پیش گرفته و البته کمارج نیز به طور ضمنی در صحبت هایش به آن اشاره کرد.

بر اساس خبرهای قبلی که در رسانه ها هم منتشر شد، پس از افتتاح خانه جوان قرار شد که «محمدحسین زاهدی فرد» به عنوان نماینده سازمان ورزش و جوانان و «حامد  گرگین» به عنوان نماینده وزارت کشور به صورت تیمی دو نفره خانه جوان را مدیریت کنند و با برنامه ریزی و زمانبندی مناسب خانه جوان را در اختیار همه سمن ها و جوانان قرار بدهند به نحوی که سمن های اداره ورزش و جوانان و سمن های وزارت کشور، هر دو، بتوانند از این خانه استفاده کنند؛ اما رویکرد سازمان ورزش و جوانان باعث شده که این اتفاق نیفتند زیرا آن ها نظرشان این است که خانه جوان باید در دست سمن های ورزش و جوانان باشد. در حالی که خانه جوان باید به شکلی باشد که همه سمن ها و حتی جوانانی که سمن هم ندارند بتوانند از آن استفاده کنند. این رویکرد باعث شده که تا کنون هیچ جوان و هیچ نتواند از این مکان که پس از دعواهای زیاد به دست آمده، بهره ببرد و همچنان این مکان بلااستفاده مانده است.

هر چند تلاش کردیم در این باره با سرپرست فرمانداری دشتستان نیز گفت و گو کنیم ولی جواد لقمان زاده حاضر به اظهارنظر و گفت و گو با «فکرشهر» در این خصوص نشد.

از قرار معلوم، در بسته خانه جوان مشخص نیست کی و به روی چه کسانی باز شود؛ اما آنچه که در مورد اختلاف درباره نحوه استفاده سمن های سازمان ورزش و جوانان و سایر سمن ها پیش بینی می شد، گویا متاسفانه درست از آب درآمده است. پس از کشمکش های بسیار برای بازپسگیری مکان، بازسازی و تجهیز و افتتاح ناقص آن، حالا بحث بر سر استفاده سمن ها بر سر این مکان است. موضوعی که با یک برنامه ریزی ساده، بدور از تنگ نظری و دسته بندی سمن ها به راحتی امکان پذیر است؛ اما گویا با روند پیش آمده در خانه جوان همچنان بسته خواهد ماند و تجهیزاتش در سایه کشمکش ها برای اینکه چه کسانی برای استفاده اولویت دارند، خاک خورده و می پوسند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر