شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۸۱۷
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۷۲ درصد بوشهری‌ها کمبود ویتامین دی دارند.

به گزارش فکرشهر، نایب رئیس کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: از آنجا که هوای استان بوشهر گرم است خیلی کم پیش می‌آید شهروندی به مقدار مناسب روزانه در معرض آفتاب باشد.

فاطمه پوربهی افزود: بیشتر شهروندان سعی می‌کنند از محیط‌های خنک و سایه دار استفاده کنند به همین خاطر شیوع کمبود ویتامین دی در استان بوشهر بالاست.

وی ادامه داد: برای اینکه تابش نور آفتاب برای تولید ویتامین دی در بدن کفایت کند باید صورت و گردن و دست‌ها تا آرنج و ساق پا بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در معرض تابش مستقیم و بدون واسطه نور آفتاب باشد.

پوربهی گفت: علاوه بر نور مستقیم آفتاب زرده تخم مرغ، لبنیات و ماهی اصلی ترین منابع غذایی ویتامین دی هستند.

وی بیان کرد: نقش ویتامین دی در بدن بسیار مهم و اساسی است و باید نسبت به بررسی آن آزمایش خون انجام تا در صورتی کمبود با مکمل درمانی جبران شود.

پوربهی افزود: دی یک ویتامین محلول در چربی است که ساده‌ترین نقش آن تأثیر روی تکامل استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان است.

وی بیان کرد: ویتامین دی نقش‌های زیادی در بدن دارد همانند نقش آن در فرایند ها و واکنش‌های طبیعی که روزانه در بدن رخ می‌دهد.

پوربهی ادامه داد: این ویتامین در پیشگیری از ابتلا به نرمی استخوان (استئومالاسی) و همین طور پوکی استخوان یا (استئوپروزیس) بسیار تأثیرگذار دارد.

پوربهی ادامه داد : کمبود ویتامین دی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت و همین طور MS را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: اصلی ترین راه دریافت ویتامین دی قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر