جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با ظریف
فکرشهر: وزیر خارجه انگلیس در توییتر خود نوشت: تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم و تماس سازنده‌ای بود. به وی اطمینان دادم که نگرانی ما مقصد کشتی و نه منشاء نفت (نفتکش) گریس 1 هستیم و انگلیس در صورتی که ضمانت‌هایی در این باره بدست بیاورد که نفتکش به سوریه نرود آزادی آن را تسهیل می‌کند و این کار پس از روند دادگاه‌های جبل‌الطارق صورت می‌گیرد...
کد خبر: ۵۷۸۲۴
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که به جواد ظریف، همتای ایرانی خود گفته است که در صورت اطمیان یابی و دریافت تضمین های لازم مبنی بر اینکه این نفتکش گریس ۱ به سوریه نمی‌رود، بریتانیا آماده است که امکانات آزاد کردن این نفتکش را فراهم کند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، هانت گفت که در یک مکالمه تلفنی ظریف به او گفته که ایران خواهان حل این مساله است و نمیخواهد که تنش‌ها را افزایش دهد.

وزیر خارجه بریتانیا مکالمه خود را با ظریف "سازنده" توصیف کرده است.

هانت در پیام دیگری نوشت: «با "فابیان پیکاردو" رئیس دولت محلی جبل الطارق نیز صحبت کردیم و وی در حال انجام کار فوق‌العاده‌ای در هماهنگی موضوع و به اشتراک گذاشتن چشم انداز انگلیس در مسیر پیش رو است.»

در این گفتگوی تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم های نفتی آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد. 

دکتر ظریف با اشاره به مقصد قانونی نفتکش گریس وان در شرق مدیترانه افزود: اتحادیه اروپا که همواره مخالف  اعمال فراسرزمینی تحریم های آمریکا بوده است نمی تواند خود به چنین اقدامی مبادرت ورزد و دولت انگلیس می بایست سریعا نسبت به پایان توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی، تمهیدات لازم را به عمل آورد.  

در این گفتگو دکتر ظریف همچنین در خصوص نازنین زاغری و دیگر افراد دوتابعیتی که به دلیل جرایم امنیتی در ایران دستگیر شده اند، خطاب به همتای انگلیسی خود گفت: دستگیری و محاکمه این افراد بر اساس روالهای کاملا قانونی صورت گرفته است و از دولت انگلیس انتظار می رود به اجرای قانون و استقلال قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر