پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۸۳۲
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: استاندار بوشهر از اعلام آمادگی و مذاکره با داوطلب سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در حوزه درمان این استان با هدف جذب توریسم درمانی خبر داد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند شنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) افزود: بانک‌ها و دستگاه‌ها باید کمک و تسهیل گری کنند تا سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران بخش درمان بدون کمترین مشکل در این استان طرح‌های خود را اجرایی کنند.

وی بیان کرد: چنانچه بستر لازم برای این مهم فراهم شود متخصصان بیشتری در استان حضور پیدا و اعزام بیماران به خارج از استان نیز کاهش می‌یابد.

استاندار بوشهر یادآورشد: در همه زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک طلبید چرا که این بخش از توانمندی‌های بسیار بالایی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برخوردار است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کاهش و تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان بوشهر اظهار کرد: از سال ۹۶ با همکاری دستگاه‌های اجرایی ایجاد اشتغال استان در کنار سایر مشکلات استان به صورت ویژه در اولویت قرار گرفت.

گراوند ادامه داد: در سال ۹۷ با تلاش و همدلی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، و بخش خصوصی بیکاری در استان بوشهر به ۱۰.۵ رسید.

استاندار بوشهر افزود: دشمنان از سال گذشته تلاش کردند اقتصاد ما را زمین گیر کنند اما آمارهای اقتصادی در سطح کشور و بویژه استان بوشهر نشان می‌دهد دشمنان در رسیدن به هدف ناکام بودند.

وی افزود: براساس آخرین آمارگیری وضعیت بیکاری استان در بوشهر در بهار ۹۷، ۱۰.۹ بوده که در بهار امسال این شاخص به ۹.۲ درصد کاهش پیدا کرده و استان در بین چهار استانی قرارگرفته که توانسته آمار بیکاری خود را کاهش دهد.

وی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت‌های فراوان موجود باید جهت گیری ها همچنان به سمتی باشد که بیکاری در این استان بصورت مستمر روند کاهش داشته باشد.

استاندار بوشهر گفت: این استان در کشاورزی و همچنین صنعت و معدن ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که استفاده از آن می‌تواند به کاهش روزافزون نرخ بیکاری استان منجر شود.

وی یادآورشد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز مأموریت دارد ۳۸ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را تکمیل کند که این مهم باید در راستای رونق تولید و کاهش بیکاری به طور جد در دستور کار باشد.

گراوند با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه‌ها گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید صرفه جویی در حوزه هزینه‌های جاری را جدی بگیرند و در سال جاری با دقت و کنترل بیشتری هزینه کرد اعتبارات را زیر نظر داشته باشند.

وی افزود: در این زمینه دستور حذف کارتابل کاغذی در استانداری بوشهر داده شده که چنین رویکردهایی در حوزه کمک و مساعدت به کارکنان نیز دست مدیران را بازتر می‌کند.

استاندار بوشهر در ادامه با تقدیر از تلاش‌های وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و همچنین پیگیری نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های این مجموعه برای بازگشت به کار شماری از نیروهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که به دلیل تعدیل نیرو از کار اخراج شده بودند قابل تقدیر است.

وی افزود: از مدیرکل کل گمرک ایران و وزیران اقتصاد نیز در ارتباط با حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی تجاری بوشهر قدردانی می‌شود.

گراوند یادآور شد: این منطقه از سال ۹۳ با مشکلاتی مواجه بود که در روزهای آینده با برگزاری نشست نهایی مشکل آن به طور کامل برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به جاده ساحلی دیر – بوشهر گفت: برای این پروژه از محل سفر رئیس جمهوری اعتبار گذاشته شده که این مهم به تسریع روند پروژه کمکی شایان می‌کند.

گرواند افزود: در پیگری های صورت گرفته از طریق وزارت قول مساعد داده شده که با اجرا گام به گام پروژه و آسفالت قطعه‌های اجرا شده زمینه اجرا با همکاری‌های وزارت نفت محقق شود.

استاندار بوشهر افزود: در جریان سفر اخیر به تهران در دیدار با سایر مسئولان ذیربط دستورهای خوبی در رابطه با مطبوعات، کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید بوشهر، پروژه راه آهن بوشهر-شیراز، اورژانس هسته‌ای و تکمیل دانشگاه داندان پزشکی و پزشکی بوشهر و همچنین اعتبارات سفر رئیس جمهوری گرفته شده است.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه آب استان به صورت ریشه‌ای در حال حل شدن است که در همین راستا اقدام‌هایی از شمال تا جنوب در دستور کار مدیریت ارشد استان است که در این زمینه پیگیری‌های نمایندگان استان بوشهر قابل تقدیر است.

گراوند گفت: در این زمینه پیش بینی شده با تأمین مالی سدها پایداری آب استان به پایداری قابل قبول وضعیت آب استان به نقطه مطلوب برسد.

وی در ادامه با وضعیت مناسب امنیتی استان بوشهر گفت: شاخص‌ها نشان می‌دهد شورای تأمین با همه مسائل و مشکلات در جهت مثبت حرکت داشته که در این زمینه وضعیت امنیتی مطلوب استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری قابل تقدیر است.

گراوند ادامه داد: در این راستا پایش تصویری بوشهر برای هفته دولت آماده و برای اجرا فاز دوم پروژه نیز اعتبار مورد نیاز تامی ن می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد درآمد استان بوشهر گفت: نشست این ستاد به صورت ماهانه برگزار و دستگاه‌هایی که تکلیف‌هایی در حوزه درآمدی دارند باید این تکلیف را بصورت قانونی اجرایی کند.

وی افزود: بوشهر در زمینه وصول درآمد از استان‌های پیشتاز کشور است که در این راستا از تلاش مسئولان ذیربط برای تحقق این مهم قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: برای برنامه‌های هفته دولت دستگاه‌های اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های آماده افتتاح و کلنگ زنی را سریع‌تر جمع بندی و برنامه‌های خود را تدوین کنند.

وی با اشاره به تشکیل شورای مهارت آموزی استان بوشهر گفت: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان باید این شورا را در حوزه کاری خود فعال کنند.

گراوند تاکید کرد: با وجود اینکه در سال جاری انتخابات داریم ولی این مهم نباید باعث غفلت آنها از مقوله اقتصاد و رونق تولید شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برق رسانی به سایت پرورش میگوی مند شهرستان دشتی گفت: باید بزودی محقق شود که چرا که آنها اکنون در حالت کشت میگو هستند و برق رسانی به سایت‌های مدنظر در یکی دو ماه آینده شاید کارایی لازم را برای آنها نداشته باشد.

گراوند همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر در اسفندماه سال گذشته گفت: در این سفر ۲هزارو ۵۳ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده که بخشی از آن به استان ابلاغ شده است.

وی گفت: پیش بینی شده با تحقق کامل این اعتبارات تا پایان دولت توسعه استان بوشهر روند شتابانی به خود می‌گیرد.

استاندار بوشهر در ارتباط با واگذاری بندر لاور ساحلی به سازمان بنادر نیز گفت: در این راستا باید گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی و شیلات با تشکیل نشت این موضوع را پیگیری کنند.

گراوند همچنین با تبریک انتخاب سالاری به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: امیدوارم در این عرصه شاهد موفقیت‌های وی باشیم چرا که کارنامه موفق وی موفقیتی برای فرزندان این استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر