جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۸۸۲
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

فکرشهر:  فردی که اقدام به نشر اکاذیب علیه پزشک معروف بوشهری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس پلیس فتا استان بوشهر درتشریح این پرونده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پزشکی با مراجعه به پلیس فتا بوشهر اعلام کرد فردی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی، مطالبی خلاف واقع و با فتوشاپ تصاویری دروغین را بر علیه او بارگذاری و اعمالی برخلاف حقیقت را به وی منتسب کرده است.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: عمق موضوع تا حدی بود که حتی بعضی از همکاران وی نیز با دیدن این محتویات، بعضی از قسمت‌های آن را باور کرده بودند.

وی اظهارداشت: در این راستا رسیدگی در خصوص مشخص کردن گرداننده پیج منتشر دهنده اکاذیب در دستور کار تیمی از کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری مرکز استان قرار گرفت.

قاسمی ادامه داد: با اقدام های اطلاعاتی و پلیسی صورت گرفته متهم با شناسایی و با مجوز قضایی دستگیر شد.

وی گفت: متهم علاوه بر اعتراف به جرم خود، انگیزه اش را جهت بالا بردن آمار بازدیدکنندگان صفحه مجازیش، اعلام کرده است.

قاسمی ادامه داد: با توجه به روشن شدن موضوع و اعتراف متهم به انجام فعل مجرمانه، پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی متذکر شد: برای عمل مجرمانه این متهم در قانون جرایم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت، مجازات‌هایی شامل حبس یا جزای نقدی و یا به تشخیص مقام قضایی هر دو مجازات بصورت همزمان پیش‎بینی شده است.

قاسمی تاکید کرد: از کاربران فضای مجازی انتظار است که به شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی توجهی نکرده و بدون علم و اطلاع از صحت و سُقم یک مطلب و تصویری، آن را در گروه‌های مختلف باز نشر نکنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گفت: کاربران می توانند از مطالب آموزشی این سایت استفاده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با این پلیس در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر