پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۸۸۳
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

فکرشهر:  مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر بر این باور است تصمیم برای ساخت درمانگاه و بیمارستان در جزیره خارگ باید از سوی مرکز ابلاغ شود که امید می‌رود با توجه به شناختی که سالاری رئیس جدید سازمان از شرایط این جزیره دارد، بتوانیم مجوز مربوطه را دریافت کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، یلدا دارابی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی افزود: در ارتباط با احدث مرکز درمانی تأمین اجتماعی در جزیره خارگ تاکنون پیگیری‌های زیادی صورت گرفته ولی پاسخ این بوده که به واسطه اینکه بیمارستان شرکت نفت در این جزیره طرف قرارداد تأمین اجتماعی شده و خدمات این سازمان را ارائه می‌دهد نیازی به احداث درماگاه در جزیره وجود ندارد.

وی بیان کرد: در مواردی که خدمات مورد نیاز شهروندان خارگی در این جزیره تأمین نباشد در موارد اورژانسی اعزام آنها تا سایر مراکز درمانی به طور رایگان از طریق بالگرد صورت می‌گیرد.

دارابی ادامه داد: سال گذشته بابت پرواز بالگرد شب پر از خارگ به بوشهر برای انتقال بیماران زیرپوشش تأمین اجتماعی حدود ۱۲ میلیارد ریال هزینه شد هر چند در روز انتقال بیماران این جزیره با بالگرد استقرار پیدا کرده در بیمارستان سلمان فارسی رایگان انجام می‌گیرد.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی بوشهر در ارتباط با سی تی اسکن بیمارستان نبی اکرم عسلویه نیز گفت: همزمان با هفته تأمین اجتماعی سی تی اسکن بیمارستان نبی اکرم به بهره برداری می‌رسد و طرح توسعه آن در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ارتباط با نارضایتی برخی از مراجعه کنندگان درمانگاه مبعث تأمین اجتماعی در بوشهر نیز گفت: ظرفیت پزشکان جذب شده برای ارائه خدمات درمانی مراجعه کنندگان تکمیل است و امکان افزایش پزشک در این مرکز وجود ندارد.

دارابی افزود: در ارتباط با افزایش شمار دندان پزشکان این مرکز در همین شرایط نیز اکنون ۲ پزشک بیشتر از ظرفیت درمانگاه در حال خدمات رسانی به مراجعه کنندگان هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بیمارستان سلمان فارسی بالاترین ضریب اشغال تخت را در بیمارستان‌های تابعه این سازمان در کشور دارد.

دارابی گفت: علاوه بر تجهیز این بیمارستان به اورژانس هوایی که منجر به تسریع در انتقال بیماران به مراکز مجهزتر می‌شود، تخت‌های CCU و اتاق عمل آن از ۴ به ۷ تخت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: افزایش ۳۵ تخت دیگر از برنامه‌های امسال برای بیمارستان سلمان فارسی بوشهر است.

دارابی اضافه کرد: در مراکز درمانی استان بوشهر تنها در بیمارستان‌های سلمان فارسی و مهر برازجان زایمان در آب به عنوان شیوه‌ای سالم برای زایمان طبیعی امکانپذیر است.

ادامه داد: بیمارستان مهر برازجان نیز از تک تخصصی زنان و زایمان خارج شده و تخصص‌های دیگر مانند چشم پزشکی و قلب در آن فعال شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر