جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۹۳۲
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: بوشهری ها در سه ماه نخست امسال ۱۰۸۹ گزارش به سامانه ۱۲۴ اصناف ارائه کردند که از این شمار در ۲۹۰ مورد قطعیت تخلف صنفی اثبات شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از مجموع ۱۰۸۹ مورد گزارش‌های دریافتی ۴۷۴ مورد تلفنی، ۹۱ حضوری، ۲۸۷ گزارش کتبی و ۲۳۷ مورد نیز توسط ناظران افتخاری واحد ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت سراسر استان به ثبت رسیده است.

رضا جمالی افزود: از مجموع گزارش‌های دریافت شده ۸۵۱ مورد قابل پیگیری بود که ۲۹۰ مورد تخلف صنفی شناخته شد و در مرحله قانونی برای صدور رأی در تعزیرات است.

وی ادامه داد: عمده گزارش‌های دریافتی بر اساس نوع تخلف شامل گران فروشی، انجام نشدن تعهدات در قبال مصرف کنندگان، کم فروشی، تقلب به ثبت رسیده است.

جمالی بیان کرد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده منجر به تخلف که جنبه عمومی نداشته باشد قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

وی اضافه کرد: از شهروندان انتظار می‌رود با هدف تسریع رسیدگی به حقوق مصرف کنندگان و مبارزه با انواع تخلف‌های صنفی موارد را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان و یا به صورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی مستقر در معاونت نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و یا ادارات تابعه در شهرستان‌ها گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر