شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۷۹۶۱
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: انبارهای روباز گوگرد در عسلویه یکی از منابع آلاینده محیط زیستی در عسلویه است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پراکنش ذرات گوگرد علاوه بر آلودگی خاک در منطقه، موجب آلودگی هوا نیز شده است به همین خاطر در راستای جلوگیری از پراکنش ذرات گوگرد، احداث انبارهای سرپوشیده و مکانیزه از راهکارهای اساسی ذخیره سازی و انبار گوگردهای تولیدی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه افزود: با توجه به آلودگی ناشی از انبارهای گوگرد و مهلت های متعددی که جهت احداث انبارهای سرپوشیده و مکانیزه توسط این اداره کل داده شده، که متاسفانه اقدام قابل قبولی از سوی متولیان به انجام نرسیده است لذا وفق قوانین و مقررات و با توجه به اتمام مهلت شکواییه علیه متولیان انبارهای روباز، این اداره کل شکایتی را با این موضوع تدوین و به مراجع قضایی ارائه خواهد نمود.

قلی نژاد همچنین هشدار داد: که سازمان حفاظت محیط زیست از هیچگونه آلودگی چشم پوشی نخواهد کرد و ابتدا با اعمال مهلت مناسب جهت رفع آلودگی اقدام و سپس نسبت به معرفی واحدهای آلاینده به دادگستری اقدام خواهد نمود.

شایان ذکر است که پیگیری احداث انبارهای سرپوشیده و مکانیزه گوگرد؛ یکی از خواسته های سازمان حفاظت محیط زیست بوده که پس از مهلت های متعدد تحقق نیافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر