پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۰۸
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: کیهان نوشت: محمدعلی نجفی برخی ادعاهای توأم با اتهام و افترا علیه همسر مقتولش را پس گرفت.

به گزارش فکرشهر، او دیروز در دادگاه قتل همسرش میترا استاد گفت که نگفته مقتول مهدورالدّم است. نجفی همچنین با اشاره به اظهارات وکلای اولیای دم، گفت: وکیل گفت که من عنوان مهدورالدّم را در دفاعیاتم به‌کار بردم اما من به‌کار نبردم و حتی اگر به آن معتقد هم باشم بنا نیست خودم او را به قتل برسانم. وی افزود: همچنین گفته شده که من گفته‌ام ایشان پرستو است اما من لفظ پرستو را به‌کار نبردم. این را بعضی در فضای مجازی نوشته‌اند که باید از خودشان بپرسید با چه انگیزه‌ای نوشته‌اید. یادآور می‌شود در بخشی از کیفرخواست ارائه شده به دادگاه در جلسه اول، بخش‌هایی از دست‌نوشته‌های محمدعلی نجفی، خوانده شد. این دست‌نوشته پس از قتل تهیه شد.

محمد شهریاری نماینده دادستان، کیفرخواست نجفی را قرائت کرد که در آن آمده است: «در دست‌نوشته نجفی تأکید شده بود همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آن‌ها حساس هستید... خواهم شد و تا این کار را انجام ندهم دست‌بردار نخواهم بود و شروع کرد به تماس‌گرفتن با مردانی که در گذشته با آن‌ها سر و سری داشته است. از نظر من مهدورالدّم بودن وی ثابت شده بود و بارها مرا تهدید می‌کرد تا این روابط زشت را انجام ندهم دست‌بردار نخواهم بود.»

اکنون به‌نظر می‌رسد با عنایت به تشویش اذهان و اتهام‌پراکنی انجام گرفته از سوی برخی سیاسیون و رسانه‌های مدعی حمایت از نجفی که تا همین دیروز و پریروز هم ادامه داشته، ضرورت دارد قوه قضائیه اتهام‌پراکنان علیه مقتول از یک سو و علیه نهادهای امنیتی از سوی دیگر را مورد پیگرد و مجازات قضایی قرار دهد.

برخی از این محافل با زیرپا گذاشتن همه دعاوی گذشته خود در زمینه ضدیت با خشونت، دفاع از حقوق زنان و احترام به قانون و دادگاه، و پرهیز از اقدامات خودسرانه، مدعی شده بودند، نجفی کار خوبی کرده که همسرش را به تشخیص خودش به قتل رسانده است. آنها در همین مسیر، توهین و اتهاماتی شرم‌آور را نثار همسر مقتول نجفی کردند. اکنون با رد ادعای مهدورالدّم بودن مقتول و پرستو نمایی وی، توجیه جنایت انجام شده برای سیاست‌بازان و رسانه‌های زنجیره‌ای به مراتب دشوارتر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر