شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۲۰
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه هجمه علیه شورای نگهبان از سوی دشمنان به سبب جایگاه مهم این نهاد در حفاظت از هویت دینی و اسلامی ایران است گفت:شورای نگهبان، اهداف دشمنان را ناکام کرده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، خلیل رضایی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان به جایگاه مهم این نهاد در جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی و یک نعمت الهی برای ملت ایران است.

وی، با بیان اینکه شورای نگهبان دارای 12 نفر عضو است تصریح کرد: شش عضو از این 12 تن فقهایی هستند که با حکم رهبر معظم انقلاب عزل و نصب می‌شوند و شش حقوق‌دان دیگر نیز با معرفی رئیس قوه قضاییه و اعلام نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر شورای نگهبان را  یکی از نهادهای حافظ قانون اساسی دانست و افزود:شورای نگهبان نبض نظام اسلامی و ستون قلوب  مومنان است.

رضایی با اشاره به اینکه علت دشمنی‌ها با شورای نگهبان این است که آنها را در رسیدن به اهداف شان ناکام گذاشته است تصریح کرد: شورای نگهبان از هویت دینی و اسلامی ایران و هویت مردم پاسداری می‌کند.

وی تایید و رد صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور را  وظیفه شورای نگهبان دانست و تاکید کرد:برخی به دنبال هجمه علیه شورای نگهبان برای ایفای نقش حساس و اثرگذار آن برای جلوگیری از ورود افراد مشکل‌دار به ارکان نظام هستند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه حراست از ارزشهای شورای نگهبان یکی از عوامل موفقیت سربلندی و اقتدار نظام اسلامی است تصریح کرد: جایگاه شورای نگهبان در مصوبات مجلس بسیار مهم است چراکه هیچ کدام از مصوبات مجلس شورای اسلامی بدون تاییدیه شورای نگهبان اعتبار ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه چرا برخی ورودی‌ها مجلس و یا کاندیداهای رئیس جمهوری شان و شایستگی لازم ندارد افزود: شورای نگهبان ابزار دقیقی که بتواند شایستگی افراد را اندازه‌گیری کند ندارد که باید ابزار دقیق تبدیل به قانون شود.

وی، با بیان اینکه ابزار شایسته سنجی نزد شورای نگهبان نیست افزود: شورای نگهبان در جریان انتخابات، افراد و یا فرد اصلح را مشخص نمی‌کند بلکه افراد و فرد صالح را اعلام می‌کند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه برخی رویه‌ها و روش‌ها در انتخابات مشکل‌ساز و تخلف‌زا است تصریح کرد: در برخی تبلیغات کاندیداها تخلفاتی صورت می‌گیرد که قانون مشخص نکرده کدام موارد تخلف است در حالی که بررسی هزینه تبلیغات کاندیداها از کجا تامین می‌شود بسیار مهم است.

رضایی با اشاره به اینکه هجمه علیه شورای نگهبان یکسال قبل از انتخابات آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: فعالیت  شورای نگهبان که بر اساس قانون عمل می‌شود باب طبع برخی‌ها نیست که در تخریب شورای نگهبان  با دشمنان هم‌پیمان می‌شوند.

وی،با اشاره به ایجاد دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر گفت: بیش از 5 هزار ناظر در استان بوشهر آموزش‌های تخصصی فرا گرفته‌اند و هرساله  مجددا این افراد آموزش می‌بینند.

  سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر از برگزاری همایش بصیرتی اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر خبر دادو بیان کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی همایش بصیرتی نیمه دوم سال در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر