پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۳۳
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: سرپرست دفتر شورای نگهبان در بوشهر گفت: افرادی که شرایط اولیه ندارند در انتخابات کاندیدا نشوند رد صلاحیت‌هایی که صورت می‌گیرد سلیقه‌ای نیست و افراد شرایط اولیه تأیید را ندارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، خلیل رضائی در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان یک شورای مستقل و فرا قوه ای است که تا کنون صلابت و اقتدار خود را در همه عرصه ها به خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان برگرفته از قانون اساسی است و می تواند مظهر اقتدار کشور و ملت باشد، افزود: دشمنان با آگاهی از نقش مؤثر شورای نگهبان است که هجمه های زیادی را به شورا وارد می‌کنند.

سرپرست دفتر شورای نگهبان در بوشهر با بیان اینکه شورای نگهبان دشمنان را برای رسیدن به اهداف شومشان ناکام کرده است، تصریح کرد: آنها خواستار ورود افراد ناصالح به ارکان نظام هستند و شورای نگهبان تنها نهادی است که بعنوان فیلتر برای مقابله با این اتفاق عمل می‌کند.

رضائی در ادامه گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون افراد را رد و یا تأیید می‌کند اما برخی افراد که باب طبعشان نیست با نقد خلاف واقع بدنبال تضعیف شورای نگهبان هستند.

وی بیان کرد: اگر شورای نگهبان وظایف خو را به خوبی انجام ندهد و با مصلحت اندیشی و یا حمایت از حزب یا جناح خاص فعالیت کند به این میزان همجه به آن وارد نمی‌کردند.

سرپرست دفتر شورای نگهبان در بوشهر با بیان اینکه همیشه در ماه های قبل و پس از انتخابات اوج تخریب ها به شورای نگهبان است، خاطر نشان کرد: رسانه ها باید با مدیریت افکار سیاسی و اجتماعی در جامعه بتوانند جایگاه شورای نگهبان و ارکان جمهوری اسلامی را بیشتر معرفی کنند و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.

رضائی با عنوان اینکه شورای نگهبان با وجود هجمه های گسترده به وظیفه خود قانونی عمل کرده است، افزود: این حاشیه سازی ها به هیچ وجه در تصمیم گیری های شورای نگهبان تأثیر گذار نبوده است.

سرپرست دفتر شورای نگهبان در بوشهر با بیان اینکه رد صلاحیت‌هایی که صورت می‌گیرد سلیقه‌ای نیست و افراد از شرایط اولیه تأیید برخوردار نیستند، عنوان کرد: افراد باید واقع بینانه احساس تکلیف کنند.

رضائی در خصوص آمادگی تیم‌های نظارت بر انتخابات گفت: دوره‌های علمی، تخصصی به صورت مستمر برای افراد ناظر برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر