پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۴۶
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دیلم استان بوشهر در ۶ ماه اخیر صاحب سند تک برگ ( کاداستر) شد.

به گزارش فکرشهر، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری دیلم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سند دار کردن اراضی ملی به نام دولت موجب حفاظت از انفال و کاهش تصرف و تعرض می شود و راهکار مناسبی برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی بوده که در صورت دارابودن آن تجاوز و تصرف، قابلیت دفاع را در محاکم قضایی دارند.

غلامحسین آقاجری افزود: صدور سند تک برگی (کاداستر ) از برنامه‌های مهم اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر است که در این طرح اسناد دفترچه ای (کاغذی) به یو تی ام (UTM) با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه اسناد و املاک ثبت و سند تک برگی برای عرصه‌های طبیعی صادر می شود.

وی بیان کرد: پیشگیری از سوء استفاده متصرفان و زمین‌خواران، اعمال مدیریت دقیق و درست بر عرصه‌های منابع طبیعی، آمایش سرزمین و استفاده بهینه از مدیریت زمان از اهداف عمده اجرای طرح سند دار کردن اراضی ملی با تبدیل دفترچه‌ای به کاداستر در این شهرستان است.

وی گفت: این اسناد از شش ماه گذشته تاکنون به منظور تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و منابع طبیعی استان با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم اظهار داشت: این عرصه‌ها در محدوده پلاک‌های ماهور گربه ای، ماهور باستین و دهک این شهرستان قرار دارد که برای آنان سند تک برگی اخذ شده است.

وی یادآور شد: این شهرستان دارای ۱۵۳ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر