جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۵۲
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب توسعه‌ای اسکله‌های خورشهاب و لاور ساحلی، واگذاری این دو اسکله به سازمان بنادر و دریانوردی تسریع شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت اسکله‌های خورشهاب و لاور ساحلی اظهار داشت: پیگیری‌های خوبی برای واگذاری اسکله‌های خورشهاب و لاور ساحلی و عامری به سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که پیش از این هم شده انتظار است امور مربوط به واگذاری اسکله‌های لاور ساحلی و بندر عامری به سازمان بنادر انجام شود و اگر نیاز به پیگیری در دولت هم داشت بنده با جدیت پیگیری خواهم کرد.

گراوند بیان داشت: سازمان‌های توسعه در کشور باید در عرصه توسعه بنادر و اسکله‌های در استان بوشهر فعال‌تر شوند و سرمایه گذاری کنند چرا که سرمایه گذاری در امور بندری و شیلاتی در استان بوشهر سودآور خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های موجود استان شرایط خوب برای احداث اسکله‌های صادرات مواد معدنی است به ویژه در خورشهاب که این شرایط فراهم است لذا انتظار داریم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای ایجاد اسکله صادرات مواد معدنی در اسکله خورشهاب همکاری کند.

استاندار بوشهر با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: با همکاری نماینده مردم در مجلس، اتفاقات خوبی افتاده و امیدواریم با این همدلی و همکاری روند واگذاری اسکله‌های خورشهاب و لاور ساحلی به سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود.

وی گفت: بندر بوشهر ظرفیت‌های بیشتری دارد و بنده مخالف صادرات مواد معدنی از اسکله بندر بوشهر هستم چرا که باید کالاهای مهم‌تر و باارزشتر از این بندر صادر شود و با ایجاد اسکله مواد معدنی در خورشهاب، صادرات مواد معدنی از این اسکله انجام شود.

گراوند گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور فرایندهای طولانی امور اداری است که موجب می‌شود طرح‌های مختلف با تأخیر طولانی مواجه شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه دریا بیان کرد: توسعه استان بوشهر با دریا گره خورده است و اگر به ظرفیت‌های دریا توجهی نکنیم سایر استان‌ها از این ظرفیت سواحل بهره بیشتری می‌برند.

گراوند اظهار داشت: استان بوشهر با وجود بنادر متعدد نیازمند استفاده از این ظرفیت برای توسعه و اشتغال است و نباید طرح‌های حوزه دریا و بندر در استان با تأخیر مواجه شود.

وی افزود: شهرستان‌های دشتی و تنگستان دو شهرستان مهم استان در زمینه فعالیت‌های بندری و گمرکی هستند و باید در کنار ظرفیت‌های موجود در شهرستان عسلویه از ظرفیت دریا و اسکله در این دو شهرستان هم بهره مند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر