جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۹۶
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: صیادان قایق دار استان بوشهر براساس مصوبه کمیته صید از روز یکشنبه (سی ام تیرماه ) تورهای خو را در دریا گستردند و لنج‌های صیادی نیز یک هفته بعد ( پنجم مرداد) برای صید میگو درآب های این استان به دریا می زنند.

به گزارش فکرشهر، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: ۹۶۰ شناور قایق و ۵۰۰ موتورلنج در استان بوشهر فعال هستند و شناورهایی که مجوز صید می گیرند امکان دریاروی دارند.

منصور پاپری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌روزه و برای لنج‌های صیادی چهار روز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: پنج منطقه منگف، یرول، جزیره خارگو و مناطقی در آب های دیر و گناوه به عنوان زیستگاه مصنوعی به شمار می روند که تا شعاع نیم مایلی این ایستگاه‌ها صید ممنوع است.

پاپری اضافه کرد: همچنین از روبروی نیروگاه اتمی بوشهر تا بندر دلوار، اطراف مطاف و خور ایاز در شهرستان دیر ازجمله مناطقی هستند که صید در آنها به طور کامل ممنوع اعلام شده و صیادان باید از صید در این منطقه‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار تن میگو از آبهای استان بوشهر صید شده است.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: براساس نتیجه گشت‌های تحقیقاتی بیشترین ذخایر میگو در اعماق ۲۰ تا ۳۰ متر قرار دارد و از صیادان درخواست می شود که تلاش آنها اقتصادی باشد و در اعماق کمتر از ۳۰ متر تورهای خود را به دریا بیندازند.

عقیل دشتیان نسب افزود: با توجه به اینکه درهر تورکشی یک ساعته گشت تحقیقاتی ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم میگو به دست آمده، پیش‌بینی می‌شود امسال یکهزار و ۴۰۰ تن میگو در آبهای استان بوشهر صید شود که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: بررسی گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد ذخایر میگوی استان ببری سبز است که از بهترین انواع میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود و بقیه سرتیز و از سایرگونه‌هاست.

۱۲ تا ۱۵ هزار صیاد در استان بوشهر فعالیت می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر