جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۱۹۹
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۸

فکرشهر:  با توجه به فعالیت شهروند خبرنگاران درحوزه فضای مجازی و سرعت آنان انتشار اخبار، باید رویکر فعالیت رسانه‌ها بویژه نوشتاری‌ها بیشتر به سمت تولید محتوای تحلیلی سوق داده شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر سه شنبه در نشست هماهنگی روز خبرنگار گفت: پاسداشت فرهنگ نقد می تواند در ایام گرامیداشت روز و هفته خبرنگار مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا خبرنگاران و رسانه های زیادی در این عرصه هستند که وظیفه پاسبانی از عاملیت وجدان عمومی خود را بخوبی انجام دهند.

مجید خورشیدی اظهارداشت: با وجود فضای مجازی انتشار خبر در رسانه‌های مکتوب جایگاه قبلی خود را از دست داده زیرا شهروند خبرنگاران در حین وقوع یک رویداد آن را منتقل می کند.

وی ادامه داد: در این رسانه های مکتوب جای خالی برای تولید محتوای تحلیلی وجود دارد که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: باید رسانه‌ها بویژه نوشتاری‌ها به سمت کارهای تولیدی و تحلیلی سوق یابند و در انتخاب برگزیدگان روزخبرنگار نیز تهیه کنندگان محتوای تحلیلی به صورت جدی دیده شوند.

خورشیدی ادامه داد: برای بزرگداشت هفته خبرنگار شایسته است برای تبلیغات محیطی با هدف ایجاد جرقه فکری یک شعار مانند "بوشهر آغازگر روز نامه‌نگاری جنوب" یا "بوشهر طلیعه دار روزنامه نگاری جنوب" انتخاب شود.

وی افزود: تحقق این مهم بدون شک به تبیین جایگاه ممتاز بوشهر در این عرصه کمک میکند.

خورشیدی اظهارداشت: برای بزرگداشت روز خبرنگار به سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اطلاع رسانی شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه تنظیم و هماهنگی برنامه های این مناسبت را دارد.

وی گفت: همچنین تسهیلاتی مانند وام بانکی، بلیت سینما، برخی سرویس‌های در شبکه بهداشت و درمان و بیمه و گشت دریایی خدماتی است که می توان برای بزرگداشت مقام خبرنگاران تدارک دید.

خورشیدی افزود: در مورد انتخاب خبرنگاران برتر ستاد بزرگداشت این مناسبت معیارهای مورد نیاز را لحاظ کنند.

وی یادآور شد: افرادی که از لحاظ علمی بر مطبوعات تاثیر گذاشته اند و حضور آنها می تواند زمینه ساز شکوه هر چه بیشتر ویژه برنامه بزرگداشت روز خبرنگار شود، در لیست برترین‌ها قرار گیرند.

خورشیدی گفت: معرفی دستگاه‌های پاسخگو به خبرنگاران و نشریه مکتوب با چاپ منظم میتواند از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار در استان بوشهر باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر