چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۲۳۱
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: مدیرکل اموراجتماعی استانداری بوشهر گفت: بیشتر کودکان و افراد معلولی که در چهارراه‌ها اقدام به تکدی‌گری می‌کنند اتباع خارجی هستند که تعمدی درکشورشان معلول و فروخته می شوند تا به صورت سازمان یافته و حرفه‌ای گدایی کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ااستانداری بوشهر، عباس برزگر زاده روز چهارشنبه در نشست با مدیران پایگاه‌های خبری استان بوشهر افزود: افرادی هستند که این کودکان معلول شده را خریداری و با آوردن آنها به ایران به صورت سازمان یافته در شهرهای مختلف بویژه جنوب کشور پخش می‌کنند.

وی اضافه کرد: این افراد با قراردادن افراد معلول شده در محل های خاص و پررفت وآمد بویژه چهار راه‌ها با تحریک عواطف و احساسات مردم به صورت حرفه‌ای به کسب درآمد می پردازند.

برزگر زاده ادامه داد: رونق بازار این متکدیان باعث شده افرادی به عنوان سرمایه گذاری به این موضوع نگاه کنند و حرفه آنان همین باشد که با تشکیل گروه هایی از این افراد معلول به کسب درآمد بپردازند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: مردم تصور می کنند با پول دادن به این گروه از بچه ها کار خیرخواهانه‌ای انجام می دهند اما این هدف گذاری به دلیل این اخلاقیات اشتباه است و باعث می‌شود سرپرست این کودکان آنها را برای پول درآوردن سرچهارراه‌ها بفرستد.

وی اظهارداشت: مردم بوشهر به این گروه از متکدیان پول ندهند زیرا بیشتر آنها نیازمند نیستند و اگر این کار صورت نگیرد سرپرست قانونی این بچه ها آنان را به سرچهارراه‌ها نمی فرستند و یا به طور کل آنها بوشهر را  انتخاب نمی کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در این ارتباط طرح ساماندهی متکدیان و کودکان کار اتباع بیگانه و آمران و مباشران کار غیرقانونی از شمال استان آغاز و هر سه روز براساس جدول زمانبندی انجام می شود.

برزگر زاده بااشاره به اینکه این طرح هر دو ماه یکبار در استان بوشهر تکرار می شود اضافه کرد: این استان از نظر نسبت کودکان کار شرایط وخیم ندارد اما این دلیل بر این نیست که نسبت به این مساله بی تفاوت باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر افزود: براساس آخرین رصد انجام شده  ۸۵ درصد کسانی که سرچهارراه‌ها و میدان های شهر اقدام به فروش گل و پاک کردن شیشه خودروها می‌کنند اتباع بیگانه هستند.

وی تاکید کرد: براساس فرهنگ مردم برخی کشورها بچه‌ها باید از کودکی کار کنند و میان بچه های ثروتمندان و فقیران تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

برزگرزاده در باره مساله کودک آزاری که بتازگی درشهر بوشهر رخ داد گفت: از حساسیت جامعه مدنی نسبت به این مساله تشکر و قدردانی می شود.

وی یادآور شد: در همان محدوده زمانی که این اتفاق رسانه ای شد برخی افراد بدون هیچگونه اطلاعاتی اقدام به انتشار مطالبی کردند این درحالی است که براساس کار حرفه ای کسی که می خواهد در باره موضوعی مطلبی بنویسد باید در مورد این مطلب تحقیقاتی انجام دهد.

برزگر زاده گفت: با انتشار موضوعی درمورد  کودک آزاری در ابتدای کار با مراجعه بهزیستی به محل کارواش کودکی یافت نشد و در بار دوم با حکم قضایی نیروی انتظامی ورود و کودک تحویل بهزیستی شد که به دنبال آن بچه برای سیر مراحل درمان به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد.

وی ادامه داد: همه روند درمان این کودک به صورت رایگان از طرف اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام و روز دوشنبه با تکمیل روند درمان و بهبودی کامل کودک تحویل بهزیستی و در اول مهرماه نیز به مدرسه می رود.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار بوشهر گفت: براساس اطلاعات ابتدایی پدر کودک مبتلا به اعتیاد شدید بوده و در کارواش کار می کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر