پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۲۷۸
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: در شهر اهرم با گذشت بیش از ۵۰ سال از استقرار شهرداری در این شهر، متأسفانه وضعیت مبلمان شهری در شأن و منزلت مردم نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالحسن رفیعی پور عصر چهارشنبه در نشست تأمین مسکن و بازآفرینی بافت فرسوده شهری تنگستان اظهار داشت: طرح مسکن محرومین در دولت تدبیر و امید در برای خانه دار شدن اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه آغاز شده است.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: با توجه به قیمت بالای خرید و ساخت مسکن در شهرها و روستاها، همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در گذشته در بحث احداث مسکن مهر به دلیل برخی ایرادات فنی و کارشناسی، مانند عدم جانمایی مناسب و احداث خارج از محدوده شهری با مشکل مواجه می‌شدیم که اکنون طرح احداث مسکن محرومین تفاوت عمده‌ای که با طرح‌های گذشته دارد، به غیر از بحث موارد فنی و کارشناسی این طرح، قیمت ارزان و تسریع در ساخت آن می‌باشد که در دولت تدبیر و امید در حال اجرا است.

احداث مسکن محرومین

رفیعی پور گفت: امروز در استان بوشهر، استاندار بوشهر نگاه ویژه ای در خصوص مسکن محرومین داشته که در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد کرده که این مهم، خانه دار شدن افراد تحت پوشش این دو نهاد را در پی خواهد داشت.

وی با یادآوری این نکته که زمین‌های در نظر گرفته شده در اهرم برای ساخت مسکن از بهترین نقاط شهر می‌باشد تاکید داشت: شورا و شهرداری اهرم اطلاع رسانی بهتر و بیشتر را در دستور کار خود داشته باشند تا متقاضیان بتوانند از این طرح خوب استفاده لازم را داشته باشند.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: در شهر دلوار به دلیل ساخت و سازهای تجاری، استقبال خوبی از طرح بنیاد مسکن شده و تعداد متقاضیان نسبتاً خوبی برای خرید و احداث مسکن اقدام کرده‌اند.

رفیعی پور افزود: با توجه به اینکه متقاضیان این طرح اقشار کم درآمد محسوب می‌شوند، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در شهرها و روستاهای شهرستان در خصوص صدور پروانه ساختمانی بیشترین همکاری را با متقاضیان داشته باشند.

تأمین مسکن کارکنان دولت

وی در خصوص تأمین مسکن کارکنان دولت نیز تصریح کرد: طبق قانون و تاکید استاندار بوشهر، همه دستگاه‌های اجرایی، در صورتی که اراضی بلااستفاده ای را در اختیار دارند، می‌توانند برای احداث مسکن کارکنان مجموعه خود، از تسهیلات مربوطه استفاده و اقدام به ساخت کنند.

مقام عالی دولت در تنگستان طرح احیای بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری را از مباحث حقوق شهروندی دانست و اشاره داشت: با توجه به نگاه ویژه دولت به این موضوع و با درخواست دولت و موافقت مقام معظم رهبری، اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در خصوص شهر اهرم و بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال از استقرار شهرداری در این شهر، متأسفانه وضعیت مبلمان شهری در شأن و منزلت مردم نیست.

وی افزود: در همین راستا شهرداری و شورای اهرم اقدامات بسیار خوبی را در خصوص آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی، که از اصلی ترین دغدغه‌های شهروندان محسوب شده، در این دو سال انجام داده که با توجه به کمبود اعتبارات جای تقدیر دارد.

فرماندار تنگستان افزود: گرچه سیاست دولت در خصوص ارائه خدمات و برنامه‌ها بر اساس احیای بافت‌های فرسوده می‌باشد، اما در مرکز شهرستان آن محدوده‌ای که می‌بایست در بافت فرسوده قرار بگیرد، دیده نشده بود تا اینکه در سال گذشته و با حضور معاون وزیر مسکن در اهرم و بازدید از بافت‌های فرسوده شهر، تأیید کرد که بافت‌های فرسوده اهرم می‌بایست بازنگری شود.

احیای بافت‌های فرسوده

رفیعی پور بیان داشت: بافت‌های فرسوده از گذشته منشأ مشکلات فراوانی در شهرها بوده که انشاالله با اعتبارات خوبی که دولت در این خصوص در نظر گرفته بتوانیم با احیای بافت‌های فرسوده، مشکلات مدیریت شهری را برطرف کنیم.

وی گفت: شهرداری‌ها اگر اراضی مربوط به دستگاه اجرایی در بافت فرسوده موجود باشد، معرفی کنند تا در سال آینده بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم و همچنین اگر آموزش و پرورش مدرسه و یا مرکزی آموزشی در بافت فرسوده دارد، اعلام کند.

رفیعی پور گفت: جای تقدیر و تشکر دارد که بنیاد مسکن با تأمین سهمیه رایگان قیر برای روستاها، رضایتمندی بسیار خوبی را به جهت آسفالت معابر و کوچه‌ها در بین مردم ایجاد کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر