پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۸۲۹۸
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: «بازنده بزرگ مدیران پرسپولیس بودند که در انتظار طارمی زمان قابل توجهی را برای جذب مهاجم خارجی از دست دادند. آنها می‌توانستند ۲۰ روز پیش در نقطه کنونی باشند و فورواردی بخرند که در تمرینات بدنسازی تیم هم حاضر باشد اما این اتفاق رخ نداد و حالا معلوم نیست مهاجم جدید چه زمانی به تهران خواهد آمد. مسلماً چند روز طول خواهد کشید که این بازیکن از زمان جذب، کارهایش را برای حضور در تهران انجام بدهد و هیچ بعید نیست چند هفته ابتدایی لیگ را از دست بدهد. این تاوان سنگین پرسپولیس بابت دل بستن به بازیکنی است که بارها نشان داده نمی‌شود رویش حساب کرد.»

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «در حالی که خیلی‌ها منتظر بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس بودند، این بازیکن نهایتاً به‌عضویت باشگاه ریوآوه در پرتغال درآمد. او در این مدت سعی کرده بود سکوت کند و جواب شایعات را ندهد اما دیروز در مصاحبه‌ای مفصل با سایت «ورزش سه» در مورد برخی ابهامات پیرامون خودش توضیح داد. بخش‌های زیادی از این مصاحبه اما قابل نقد است و این مطلب با همین محوریت تنظیم شده است.

مساله پول مهم نبود؛ واقعاً؟

بخش مفصلی از مصاحبه مهدی طارمی به توضیح او در مورد چرایی عدم موافقتش با پیشنهاد پرسپولیس مربوط می‌شود. شایعه شده بود طارمی برای حضور دوباره در جمع سرخپوشان درخواست مالی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلاری داشته اما خودش این مساله را رد کرده است: «چند بار درباره پرسپولیس صحبت کردم و صادقانه به آقای نبی هم گفتم که دوست دارم فوتبال اروپایی را تجربه کنم. اصلاً بحث مالی برایم به وجود نیامد. من یک پیشنهاد فوق‌العاده از قطر داشتم که نزدیک به ۳ میلیون دلار به من می‌داد و هر کس جای من بود از آن نمی‌گذشت اما من گذشتم برای این که علاقه داشتم راهی اروپا شوم. من نزدیک به ۳ میلیون دلار را بی‌خیال شدم چون می‌خواستم به اروپا بروم. عده‌ای می‌خواستند مرا روبه‌روی هواداران قرار دهند، اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. من صادقانه با هواداران صحبت کردم. من هیچ‌وقت با پرسپولیس بحث مالی نداشتم، چه آن زمان که در این تیم بودم و چه اگر بخواهم روزی به تیم برگردم.» واکنش خیلی از هواداران به این بخش از مصاحبه منفی بود. آنها با یادآوری دریافتی زیرمیزی طارمی از حسین هدایتی در زمان بازگشت از ریزه‌اسپور، متذکر شده بودند که این بازیکن در آن زمان هم اولویت را به مسائل مالی داده و حتی با وجود خطرآفرین بودن بازگشتش به پرسپولیس، قید پول هدایتی را نزده بود. مالک دربند استیل‌آذین، بعدها فایل صوتی طارمی در همین زمینه را برای عموم مردم پخش کرد. به این ترتیب این گروه از هواداران باور نمی‌کنند طارمی واقعاً با پرسپولیس مساله مالی نداشته باشد.

عامل تورم

یک بخش بحث‌برانگیز دیگر از مصاحبه طارمی اما جایی است که او در مورد ارزش و استحقاق واقعی برخی از بازیکنان پرسپولیس حرف می‌زند: «بازیکنی مثل ایکس در ایران ۴۰۰-۳۰۰ هزار دلار می‌گیرد اما علیپور که آقای گل این تیم در فصل گذشته و آقای گل فوتبال ایران در فصل قبل‌تر شده یک‌دهم این مبلغ هم نباید بگیرد. چرا باید این‌طور باشد؟ اینها را ببینید. حق را باید به حقدار بدهید. مثلاً ارزش علیرضا بیرانوند ۱۰ میلیارد تومان است، اما نباید بگیرد چون ایرانی است؟ علیپور چون آقای گل است و ایرانی نباید این مبلغ را بگیرد و فقط یک بازیکن با برچسب خارجی آن را بگیرد؟» این اظهارات علاوه بر این که توقع بازیکنان فعلی پرسپولیس از باشگاه را بالا می‌برد و باعث می‌شود امثال بیرانوند و علیپور برای وفادار ماندن به قراردادشان با باشگاه وارد چالش شوند (اتفاقی که همین حالا هم رخ داده)، شائبه پیشنهاد دلاری طارمی به باشگاه پرسپولیس را هم تقویت می‌کند. از نظر او فرقی بین دریافتی بازیکنان مؤثر داخلی با خارجی‌ها نباید وجود داشته باشد و بعید نیست خودش هم در مذاکره با باشگاه پرسپولیس از همین موضع وارد شده باشد.

رد پای کی‌روش؟

دیروز اما بلافاصله بعد از مصاحبه مهدی طارمی، یک بار دیگر دوگانه کی‌روش - پرسپولیس در بخشی از فضای مجازی احیا شد. موضوع مربوط به بخشی از مصاحبه طارمی است که نشان می‌دهد سرمربی سابق تیم ملی در پیوستن او به باشگاه پرتغالی نقش مهمی ایفا کرده است. طارمی گفته: «برای انتخاب این تیم با آقای کی‌روش مشورت کردم و ایشان خیلی از ریوآوه تعریف می‌کرد. یکی از دلایلی که این تیم و مدیران آن نیز به من علاقه بیشتری پیدا کردند به خاطر آقای کی‌روش بود. از کی‌روش درباره من سوال کردند و او هم نظر مثبت خود را اعلام کرد و گفت این بازیکن را بگیرید، می‌تواند کمک کند. او تأثیر زیادی داشت و نکات مثبتی از من به این تیم گفت.»

این مساله باعث شده برخی هواداران پرسپولیس که بابت اتفاقات گذشته دل خوشی از کی‌روش ندارند، او را متهم به پراندن یکی از مهم‌ترین اهداف نقل‌وانتقالاتی تیم کنند.

فرصتی که پرسپولیس از دست داد

مهدی طارمی در حالی به ریوآوه پرتغال پیوست که مدیران باشگاه پرسپولیس تا آخرین لحظه منتظر حضور او در این تیم بودند! خبرهای جسته و گریخته از اطراف باشگاه حاکی از آن بود که عرب و به‌خصوص نبی امیدوار بودند طارمی برگردد و لیگ نوزدهم را در پرسپولیس پشت سر بگذارد. این وسط خود طارمی چند بار موضوع را تکذیب کرده و گفته بود امسال قصدش فقط بازی در اروپاست؛ اتفاقی که نهایتاً هم رخ داد و طارمی سر از لیگ پرتغال درآورد. در این میان اما بازنده بزرگ، مدیران پرسپولیس بودند که زمان قابل توجهی را در مسیر تلاش برای جذب مهاجم خارجی از دست دادند. آنها می‌توانستند ۲۰ روز پیش در نقطه کنونی باشند و فورواردی بخرند که در تمرینات بدنسازی تیم هم حاضر باشد اما این اتفاق رخ نداد و حالا معلوم نیست مهاجم جدید چه زمانی به تهران خواهد آمد. مسلماً چند روز طول خواهد کشید که این بازیکن از زمان جذب، کارهایش را برای حضور در تهران انجام بدهد و هیچ بعید نیست چند هفته ابتدایی لیگ را از دست بدهد. این تاوان سنگین پرسپولیس بابت دل بستن به بازیکنی است که بارها نشان داده نمی‌شود رویش حساب کرد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر