شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۴۳۲
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴

فکرشهر: بخشدار آب پخش می گوید طرح تحول نظام مند اشتغال روستایی در این بخش تدوین شده که باعث ایجاد اشتغال فراگیر در سطح منطقه می شود.

به گزارش «فکرشهر»، علی تنگ ارمی در نشست هم اندیشی با بانوان کارآفرین بخش آبپخش که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر برگزار شد، به بیان اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در حوزه استفاده از پتانسیل بانوان در اداره کشور پرداخت و با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه سازی برای حضور پر رنگ  بانوان در جامعه گفت: حضور زنان در مناصب مدیریتی و حضور پررنگ و تاثیرگزار بانوان در تمام سطح جامعه، در دولت تدبیر و امید به بالاترین سطح شعور سیاسی اجتماعی خود رسیده است.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به واسطه ویژگی های شخصیتی و علمی که داشتند توانستند با تفکرات اصلاحی خود، تمام رویکردهای زن ستیزِ ماقبل از انقلاب را تعدیل و یا به طور کلی از بین ببرند، ایشان به عنوان یک راهبر و مصلح، نگرش نوینی را در مورد زن ارائه دادند که باعث تحول در زمینه اجتماعی و سیاسی در جامعه شد.

تنگ ارمی با اشاره به اینکه حضور تاثیرگزار بانوان در تمام صحنه های تاریخ و در ابعاد گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مبارزاتی و... امری اجتناب ناپذیر است، گفت: مهم، شخصیت ها و اندیشه هایی است که بر مسند قرائت تاریخ نشسته اند و باید بتوانند که زنان را از زوایای پنهان تاریخ خارج کرده و حضور کم رنگ و مبهم زنان در ناخودآگاه جامعه را به صحنه های خودآگاه و فعال جامعه برسانند که انقلاب اسلامی به خوبی توانست به این مقوله جامه عمل بپوشاند.

بخشدار آب پخش، گفت که قصدِ تخطئه هیچ نهاد، نظام و دولتی را نداریم اما به جرات می توان گفت که دولت تدبیر و امید، پرچم دار عدالت اجتماعی در سطح جامعه اسلامی ایران است.

مهندس تنگ ارمی با تشکر از استاندار به خاطر نگاه ویژه ای که در استفاده از بانوان در مناصب مدیریتی استان دارد، گفت: وقتی که می بینیم زنان، هم پای مردان و از یک دید نگریسته می شوند، باعث غرور و بالندگی است که زنان ما هم پای مردان و در چارچوب قوانین انقلاب اسلامی با قدرت و توان هرچه تمام، در جهت نیل به اهداف  و آرمان های انقلاب تلاش می کنند و ماهم امیدواریم که بتوانیم در این مسیر استوار و با قدرت رو به جلو حرکت کنیم.

بخشدار آب پخش، در خصوص رونق اشتغال و توسعه خدمات مطالبی را اشاره کرد وافزود: بحمداله، افزایش نرخ مشارکت زنان در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نشان از اجرای عدالت اجتماعی و حضور پرشور و سازنده بانوان در سطوح مختلف جامعه دارد که مرهون تلاش و اندیشمندی دولتمردان تدبیر و امید و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تنگ ارمی با اشاره به نقش آموزش در توانمندسازی افراد، به خصوص بانوان جهت حضور پررنگ در عرصه اشتغال و کسب و کار، گفت: اقدمات خوبی در سطح بخش آب پخش برای ارتباط فنی حرفه ای و سایر نهادهای حمایتی برقرار شده که علاوه بر ایجاد توانمندی در متقاضیان اشتغال، از بروز آسیب های اجتماعی نیز جلوگیری خواهد شد.

بخشدار آبپخش از تدوین طرح تحول نظام مند اشتغال روستایی نیز خبر داد و افزود:  زیرساخت های قابل توجهی در روستاها با مشارکت خیرین و دهیاران در حال پایه ریزی است که امید داریم با تلاش هایی که صورت می پذیرد، منجر به ایجاد اشتغال فراگیر در سطح منطقه آبپخش شود.

بازار فروش محصولات تولیدی بانوان کارآفرین آب پخشی فراهم شود    

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این نشست، اظهار داشت: توسعه و تقویت اشتغال در بخش بانوان با جدیت دنبال می‌شود.

مریم آذرشب بر مهارت‌آموزی و اشتغال بانوان تاکید کرد و افزود: در صورت حمایت از بانوان مهارت‌آموز، زمینه اشتغال آن‌ها فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی بانوانی که کسب‌وکار راه‌اندازی کرده‌اند، نبود بازار فروش برای محصولات تولیدیشان است که در تلاش هستیم با شبکه‌سازی و ایجاد خوشه اشتغال در حوزه  گردشگری و محصولات و مشتقات نخلداری وصنایع دستی، این بازار را برای آن‌ها ایجاد کنیم.

آذرشب گفت:  با توجه به گستردگی فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده نیاز به شکل گیری ارتباطات و مشارکت همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی برای نتیجه بخش بودن کارها و برنامه‌ها است. دستگاه‌های دولتی به تنهایی و بدون همراهی فعالان بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و خصوصی و همراهی و تعامل متقابل قادر به انجام فعالیت‌ها ی موفق در این حوزه نخواهند بود.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر تمرکز و تاکید ویژه ای بر فعالیت‌های زنان سرپرست خانوار، به ویژه از سوی استاندار استان وجود دارد. از موضوعاتی مهم در حوزه زنان سرپرست خانوار به غیر از توانمندسازی اقتصادی، توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی آنها است که بدون آن در توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای این بانوان به نتیجه نخواهیم رسید و لازم است که در این زمینه ورود بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهری تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار با توجه به شرایط، ریسک پذیری کمی دارند و این امر نیاز به کار بیشتر در این حوزه و تلاش در راستای افزایش سطح اعتماد به نفس در این بانوان را می‌طلبد.

آذرشب یادآور شد: از کارهای اجرا شده امسال طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بود که به صورت تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با مجری گری جهاد دانشگاهی منعقد و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: بخش دولتی باید با کاهش بوروکراسی اداری و با نگاهی تسریع و تسهیل گرانه در کار تولیدکنندگان و کارآفرینان به اشتغالزایی کمک کنند و روند کار در دستگاه‌های دولتی برای کمک به کارآفرینان تسریع در امور واگذارشده باشد.

دراین نشست تعدادی از زنان کارآفرین بخش آب پخش نیز مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر