شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۵۰۷
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

فکرشهر:  فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: تدوین سند توسعه مهارت آموزی کنگان از اولویت های اصلی و ضرورت‌های این شهرستان است که آینده پژوهی ملاک اصلی تدوین این سند است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فتح الله نوروزی روز سه شنبه در جلسه شورای مهارت آموزی کنگان افزود: با توجه به صنعتی بودن این شهرستان، فراگیری آموزش‌های مهارتی ضروری است و این امر بایستی نهادینه شود.

وی با عنوان این مطلب که فنی و حرفه ای تلفیقی از فن، علم و هنر است و نقشی اثرگذار در تربیت نیرو دارد، ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای می تواند پرچمدار توسعه باشد.

فرماندار کنگان بیان کرد: مهارت آموزی راه اشتغال زایی است که باید به آن اهتمام و نسل جوان و جویای کار را به این مسیر هدایت و تشویق کرد.

نوروزی اظهارداشت: علاوه بر مهارت های فنی باید مهارت های فردی و اجتماعی نیز در کنار فنی و حرفه ای برگزار و تقویت شود.

وی گفت: مهارت آموزی باید به سمت کارآفرینی هدایت و کار آفرینی در شهرستان تقویت شود.

فرماندار کنگان گفت: شورای مهارت آموزی با هدف ایجاد فرصت های شغلی تشکیل شده است و بایدفرصت های شغلی جدیدی در شهرستان ایجاد کرد.

نوروزی، همافزایی دستگاه های اجرایی با اداره فنی و حرفه‌ای برای تقویت و برنامه ریزی مطلوب مهارت آموزی را ضروری دانست و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به نیاز سنجی دوره های آموزشی مرتبط با فعالیت های خود اقدام کنند.

وی گفت: آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان ها بویژه روستاها گستره فعالیتی خود را افزایش و توانمندسازی حرفه ای بانوان بویژه اقشار ضعیف را با جدیت دنبال کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر