جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۵۸۵۴۸
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر  اظهار داشت: حفظ سرمایه های عظیم دفاع مقدس و نقش مهم بوشهر در دوران دفاع مقدس می‌طلبد همه دستگاه‌های مربوطه برای ساخت موزه دفاع مقدس همکاری کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند با اشاره به احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بوشهر افزود: پیگیری‌های زیادی برای این مهم صورت گرفته است و اما مشکل مهم در بوشهر تهیه زمین مناسب است که به مهم ترین مشکل ما در ساخت موزه تبدیل شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در بوشهر محدودیت‌های زیادی برای تامین زمین داریم و این امر یکی از دلایلی است که احداث موزه دفاع مقدس را به تاخیر انداخته است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اراضی زیادی در استان بوشهر در اختیار نیروهای مسلح است انتظار داریم با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، بخشی از این اراضی برای ساخت موزه دفاع مقدس استان بوشهر اختصاص یابد.

گراوند با تاکید بر اینکه شان و منزلت شهدا باید در تامین زمین مورد نیاز برای ساخت موزه مورد توجه باشد، تصریح کرد:  با وجود این، تمام تلاش و پیگیری خود را برای تهیه زمین مورد نیاز برای ساخت موزه دفاع مقدس در استان انجام خواهیم داد.

استاندار بوشهر گفت: مدیریت استان آماده است در صورت تامین زمین مورد نیاز، هزینه زمین و ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بوشهر را بر عهده بگیرد؛ فقط انتظار داریم مسئله تامین زمین با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح حل شود.

گراوند با بیان اینکه احداث یادمان های شهدا در اولویت کاری است، افزود: در این زمینه اقدامات لازم از سوی شهرداری های استان صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: یکی از کارهای ماندگار در حوزه حفظ آثار دوران دفاع مقدس، چاپ کتاب است لذا هر گونه چاپ و نشر در زمینه آثار دفاع مقدس و شهدا باید با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر