جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۵۵۳
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: دانشکده خبر در تهران به دلیل بدهی که به بنیاد مستضعفان داشت با حمله نیروهای بنیاد پلمب و بعد از ساعاتی رفع پلمب شد. به دنبال این اتفاقات، مهلتی برای پرداخت بدهی دانشکده خبر تعیین شد.

به گزارش فکرشهر، عصرایران در ادامه نوشت: پرویز فتاح هم مثل دیگر مسؤولین کشور که در توییتر فیلتر شده اظهار نظر می‌کنند؛ در مورد ماجرای دانشکده خبر نوشت:« عمدا از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد عزم جدی است. اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلا ملاحظه و فک پلمب کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. این بار را ملاحظه کردیم ولی بعدا ملاحظه‌ای در کار نیست.»

تصمیم فتاح برای بازپس گیری اموال بنیاد مستضعفان به شدت قابل ستایش است و قطعا مورد حمایت مردم و رسانه‌ها هم خواهد بود. همانگونه که تصمیم او در کمیته امداد برای خروج از  ساختمان سوهانک که بیشتر برای «داراها» بود تا «ندارها» مورد تقدیر و حمایت قرار گرفت.

 

این که دانشکده خبر باید بدهی خود را به بنیاد بدهد، حرف حقی است. فتاح به عنوان رییس بنیاد باید به شدت به دنبال حق این سازمان که حق مردم است باشد. اما ای کاش فتاح گام اول را از جایی دیگر بر می‌داشت.

فتاح در توییت خود می‌گوید، می‌خواستم خبر به گوش همه برسد که عزم ما جدی است. اما آقای فتاح به نظر شما اگر از اموالی که در دست دولت و یا دیگر نهادها بود، شروع می‌کردید بهتر نبود؟ فکر می‌کنم اگر یکی از اموال آنها را پلمپ می‌کردید مثل «بمب» صدا می‌کرد.

اگر می‌خواهید حساب کار دست همه بیاید بهتر است یقیه بزرگ‌تر‌ها را بگیرید نه دانشکده ای که دانشجویان آن هزار مشکل ریز و درشت دارند و حالا باید نگران مکان دانشگاه خود هم باشند.

اگر الان اهالی یک نهاد که در تمام این سال‌ها در یک ساختمان بنیاد، خوش نشسته بودند، پشت در پلمپ می‌ماندند، حساب کار به دست همه می‌آمد که عزم فتاح برای رسیدگی به اموال بنیاد مستضعفان جدی است.

چقدر خوب می‌شود رییس بنیاد مستضعفان، در گام دوم خود بعد از پلمپ دانشکده خبر، نام دستگاه‌هایی که اموال بنیاد را در اختیار دارند، اعلام می‌کرد و از طریق رسانه‌ها به آنها می‌گفت که باید وضعیت خود را مشخص کنند.

خوب است مردم بدانند که اموال‌شان در اختیار چه نهادهایی است. با این کار همه می‌فهمند عزم پرویز فتاح در بنیاد مستضعفان چقدر جدی است.

مردم حق دارند بدانند که در تمام سال‌ها، اموال آنها در اختیار چه کسانی و به چه علت بوده است؟ مثلا ساختمانی از بنیاد مستضعفان در اختیار ایرنا قرار می گیرد و تبدیل به دانشکده شده. بقیه نهادها و سازمان‌ها با اموال بنیاد چه کرده‌اند و به چه عنوانی از آن استفاده می‌کنند؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر