جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۵۶۵
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: احداث آبشیرین کن ها از مهمترین پروژه های در دست اجرای استان بوشهر برای برطرف کردن مشکل کم آبی است و هرگونه مانع تراشی برای اجرای این پروژه ها ممنوع است.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان تنگستان گفت: باتوجه به نبود منابع آب پایدار در استان نباید درسرعت بخشی اجرای پروژه های آبشیرین کن مانع تراشی شود.

عبدالکریم گراوند افزود:  برای اجرای آبشیرین کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی روستاهای ساحلی تنگستان ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص می یابد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

وی در خصوص مخزن پنج هزارمترمکعبی شهر دلوار گفت: عملیات اجرایی این پروژه سال ۹۴ آغاز و با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی مدت ۲ سال است به دلیل های مختلف تعطیل شده است.

وی بیان کرد: برآورد هزینه برای اجرای کامل این پروژه ۵۶ میلیارد ریال است که براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۳۵میلیارد ریال و سال آینده ۱۵میلیارد ریال اعتباربه آن اختصاص می یابد.

استاندار بوشهر افزود: یکی از مشکلات استان نبود منابع آب است که آب در آن ذخیره شود و مخزن پنج هزار مترمکعبی دلوار می تواند یکی از پروژه های مهم برای ذخیره و تامین آب مورد نیاز این شهرستان باشد.

 وی همچنین در بازدید از محور چاه تلخ – دلوار اضافه کرد: این محور به طول هفت کیلومتر عملیات اجرایی آن ۲ ماه گذشته آغاز و براساس اعلام پیمانکار تا دهه فجر به بهره بردرای می رسد.

گراوند یادآور شد: برای اجرای این پروژه هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

استانداربوشهر همچنین در بازدید ازپروژه بزرگراه  اهرم – برازجان گفت: برای اجرای این پروژه ۲هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه و یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای بهره برداری از آن برآورد می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان بوشهر گفت: طول بزرگراه اهرم – برازجان ۵۴ کیلومتر است که هفت تقاطع همسطح و غیر همسطح و ابنیه فنی خاص برای آن اختصاص یافته است.

فرزاد رستمی افزود: در اجرای این پروژه چهار قطعه در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن در حال اجراست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر