چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۵۷۴
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۱

فکرشهر:  فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه قطب آبزی پروری کشور بخصوص در پرورش میگو است وسرمایه گذاران از این بخش استقبال خوبی داشته اند.

به گزارش فکرشهر از مهر،سید علی پاک نژاد پیش از ظهر پنج شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گناوه اظهار داشت: دو شهرک شیلاتی و کشاورزی در شهرستان گناوه در نظر گرفته شده که شهرک شیلاتی با پیگیری های صورت گرفته در حال انجام است و شهرک کشاورزی نیز با همکاری جهاد کشاورزی به زودی انجام شود.

فرماندار گناوه عنوان کرد: شهرستان گناوه قطب آبزی پروری کشور بخصوص در پرورش میگو است که سرمایه گذاران از این بخش استقبال خوبی داشته اند.

وی با تقدیر از همکاری ادارات مختلف  و بخش خصوصی در ایجاد شهرک شیلاتی گفت: پیشرفت فیزیکی این شهرک در مرحله مناسبی است و امید واریم که این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

فرماندار گناوه گفت: این طرح زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم وبیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم می کند.

وی  ادامه داد: اشتغال زایی فرایندی زمان بر و نیاز به ایجاد زمینه های مناسب دارد و این پروژه یکی از زمینه های مهم  اشتغال زایی در شهرستان است که با همکاری بخش دولتی و خصوصی در شهرستان در حال انجام است.

پاک نژاد با اشاره به طرح احداث دهکده شیلاتی جزایر حنوبی و شمالی شهرستان گناوه تصریح کرد: طرح دهکده شیلاتی با هدف رسیدن به روستای بدون بیکار ایجاد خواهد شد که امید است هر چه سریعتر این کار به بهره برداری برسد

وی تصریح کرد:  در این طرح صنایع جانبی مانند پرورش بچه میگو،غذای میگو ،عمل آوری و بسته بندی  نیزدر نظر گرفته شده است.

فرماندار گناوه خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گرفتن گناوه در جمع ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور و هدف سرمایه گذاری می توان تسهیلات و اعتبارات در این حوزه را  نیز برای  پیشرفت کار در این طرح ها بکار برد تا بتوان از این اعتبارات و تسهیلات در این طرح ها و توسعه شهرستان بهره برد.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری در شهرستان گناوه گفت: همه دستگاها و ادارات برای رفع موانع سرمایه گذاری و مشکلات در اجرای این پروژه ها و طرح ها با سرمایه گذاران همکاری لازم را داشته باشند

پاک نژاد خاطر نشان کرد: بخشدار ریگ، اداره شیلات و جهاد کشاورزی به طور مستمر گزارش پیشرفت این پروژه را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: ما از همه سرمایه‌گذارانی که در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند استقبال می‌کنیم و از همه آنها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های این شهرستان دعوت می‌شود.

در پایان این نشست مشکلات برخی از طرح ها مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر