چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در خطبه های این هفته مطرح شد؛
فکرشهر: امامان جمعه استان بوشهر در خطبه های این هفته تعدادی از دغدغه ها و درخواست های خود را بیان کردند...
کد خبر: ۵۸۵۸۶
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: امامان جمعه استان بوشهر در خطبه های این هفته تعدادی از دغدغه ها و درخواست های خود را بیان کردند.

امام جمعه بوشهر: راه‌آهن بوشهر - شیراز تکمیل شود/ آمار بیکاری استان بوشهر بالا است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز شد و گفت: با توجه به تعداد بالای بیکار در استان باید برای توسعه اشتغال اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: مردم از مسئولان انتظار دارند که در راستای رفع مشکلات اقتصادی آنها تلاش بیشتری داشته باشند.

وی خواستار مهار تورم و مقابله جدی با گرانی در بازار شد و اضافه کرد: مسئولان باید نظارت و کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و کنترل گرانی اقدام کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پروژه راه آهن بوشهر - شیراز تاکنون به خوبی اجرا نشده است، تصریح کرد: استان بوشهر دسترسی گسترده‌ای به سواحل دارد و دارای حوزه فعالیت گسترده‌ای در حمل و نقل کانتینری است.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه حمل و نقل کانتینری آن در بخش ریلی استان بوشهر اضافه کرد: در برنامه توسعه حمل و نقلی ریلی ایران امتداد حمل و نقل ریلی از مرکز کشور باید به استان بوشهر متصل شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار اتصال هرچه سریع‌تر استان بوشهر به شبکه حمل ونقل ریلی سراسری شد و بیان کرد: خط راه آهن سواحل جنوبی کشور از استان هرمزگان به سمت استان های بوشهر، خوزستان و سپس کشور عراق محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای اتصال به خط ریلی گفت: حمل و نقل ریلی برای مسافرت مردم راحت‌تر و ارزان‌تر، ایجاد کننده اشتغال و کاهنده ترافیک جاده‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز در عرصه خبر و رسانه پیشتاز بوده است و تاریخی درخشان در این زمینه دارد.

 امام جمعه بوشهر در باره  وضعیت بیکاری اظهارداشت: آمار رسمی بیکاری در این استان ۱۰.۹ درصد گزارش شده که آمار واقعی به مراتب از این میزان بالاتر است این درحالی است که عمده بیکاران را جوانان تحصیل کرده، آگاه و متعهد تشکیل می‌دهند.

وی گفت: نمایندگی بنیاد آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بسیج و ظرفیت‌های وزارت کشور فضای مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر ایجاد کرده که باید از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

امام جمعه دلوار: لزوم تسریع در تکمیل بزرگراه بوشهر - دیر

حجت الاسلام زاهددوست در سخنان خود از تخصیص اعتبار جهت دو بانده شدن مسیر حادثه خیز ورودی دلوار توسط استاندار بوشهر و پیگیری های فرماندار تنگستان قدردانی کرد و افزود: امیدوارم هر چه سریعتر شاهد تشکیل این پروژه و کاهش آمار تصادفات در این قطعه حادثه خیز باشیم.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: از استاندار بوشهر درخواست می کنیم جهت تکمیل بزرگراه بوشهر به دیر عنایت لازم داشته باشند تا مشکلات عدیده مردم خصوصا در روستاهای جنوبی بخش مرتفع گردد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: جوانان عزیز ما باید از ازدواج آسمانی این دو بزرگوار درس ازدواج ساده و بدون تجملات و توام با معنویت بگیرند.

وی با ابراز تاسف از فاصله گرفتن جامعه با فرهنگ ایرانی اسلامی افزود: متاسفانه روز به روز از زندگی ساده ایرانی اسلامی فاصله می گیریم و به دنبال اسراف و خرج های نامتعارف و تجملات زائد هستیم.

حجت الاسلام زاهددوست تاکید کرد: افزایش روز افزون  سن ازدواج دختر و پسر موجب بروز انواع مفاسد اخلاقی در جامعه می شود و گریبان همه افراد جامعه را می گیرد.

امام جمعه گناوه: مسئولان از ورزشکاران شهرستان گناوه حمایت کنند

رکنی حسینی با اشاره به ۱۲ مرداد، اول ذی الحجه سالروز ازدواج  و پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این زندگی مشترک و پیوند آسمانی کوتاه ولی حاوی  درس های بسیار بزرگی و  پرمعنویت است.

امام جمعه گناوه اظهار داشت: امروز بسیاری از مشکلات در زندگی های خانوادگی به خاطر دوری از این زندگی آسمانی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز عوامل متعددی در جامعه ما باعث افزایش طلاق و مانع ازدواج و بالارفتن سن ازدواج شده است که  عوامل اجتماعی، اقتصادی فرهنگی، خانوادگی همگی دست به دست هم داده وباعث پایین آمدن آمار ازدواج در جامعه ما شده است.

وی گفت: رشد تجمل گرایی، کم رنگ شدن فرهنگ واسطه شدن بزرگترها و دوری از روش های سننتی در  واسطه شدن بزرگترها برای ازدواج نیز از دیگر عوامل است.

امام جمعه گناوه با محکوم کردن حرکت غیر قانونی و مغایر با موازین بین المللی آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این حرکت مذبوحانه نشانه شکست دشمن در اعمال فشار حداکثری بر کشورمان و ناکامی در مقابله با نظام مقدس اسلامی است.

وی اضافه کرد: آمریکا با تحریم وزیر اموزر خارجه جمهوری اسلامی ایران نشان داد که فاقد قدرت منطقه است و طرح موضوع مذاکره صرفا یک موضوع تمسخرآمیز و سیاسی است.

رکنی حسینی گفت:راهبرد «نه جنگ و نه مذاکره » و گفتمان مقاومت و بازدارندگی تنها وسیله دستیابی به قله پیروزی و موفقیت در برابر دشمنان  است و  در عرصه دیپلماسی نیز دستگاه دیپلماسی کشورمان بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت از منافع ملت صیانت خواهد کرد که همه باید در این زمینه حمایت و پشیتبانی کنیم.

وی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا «پمپئو» پیرامون آمادگی برای مصاحبه با رسانه های ایرانی در کشورمان گفت: صدها سوال برای پرسش از جنایات آمریکا در ایران از وزیر امورخارجه آمریکا وجود دارد که خبرنگاران و رسانه ها می توانند در یک عمل مبتکرانه سوالات خود را غیر حضوری و شفاف  از وزیر امور خارجه آمریکا بپرسند تا چهره جنایتکار آمریکا در یک محکمه عادلانه در پیشگاه ملت ایران آشکار شود.

وی موفقیت تیم جوانان پاس ساحلی گناوه را در جمع چهار تیم برتر کشور و صعود تیم بزرگسالان  به دسته اول تبریک گفت و افزود: شهرستان گناوه داری ظزفیت ها و استعدادهای زیادی بخصوص در زمینه ورزشی است که مسئولان باید از این جوانان و ورزشکاران حمایت کنند.

امام جمعه بردخون: قوه قضاییه با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بردخون با اشاره به موضوع امانت اظهار داشت: امانت دایره وسیعی دارد و حکومت‌داری و حکومت بر مردم یکی از مصادیق آن است و پذیرش مسئولیت امانتی است که نمی توان در اختیار هرکس قرار داد.

امام جمعه بردخون افزود: یکی از شرایط قبول مسئولیت، امانت‌داری است و مردم با انتخاب مسئولان مانند رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، مسئولیت را به عنوان امانت به آنان می سپرند که نباید از امانت و مسئولیت برای رسیدن به منافع و مصالح شخصی استفاده کرد.

وی با بیان اهداف در پذیرش مسئولیت، گفت: برخی به هدف رسیدن به مال، ثروت و جایگاه بالاتر و دراختیارگرفتن امکانات بیشتر بدون توجه به مشکلات و دغدغه‌های مردم و عده‌ای نیز آبرو، وقت و امکانات خود را در اختیار مصالح عمومی قرار می‌دهند و خود را وقف مردم می کنند.

رکنی حسینی اضافه کرد: پذیرش مسئولیت در حکومت اسلامی در صورتی که فرد شایسته‌تری باشد، جایز نیست زیرا این امانتی است که در اختیار مسئولان قرار که باید ضمن رعایت حقوق مردم، از حیف و میل بیت‌المال پرهیز شود.

خطیب جمعه بردخون از فساد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و ابراز داشت: روزانه به جای پرداختن به مسائل مهم کشور، شاهد طرح مسائل و معضلات اقتصادی در کشور هستیم که رفتار برخی مسئولان خیانت به آرمان‌های امام و شهیدان است چرا که فساد اقتصادی هر روز مثل موریانه سر از جایی درمی‌آورد.

امام جمعه بردخون ادامه داد: از قوه قضاییه می خواهیم که با قاطعیت تمام با مفسدان اقتصادی برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد و احکام شرعی درباره مفسدان اقتصادی اجرا شود که اگر این احکام اجرا می شد مشکلی در این زمینه نداشتیم.

امام جمعه خورموج: زمینه ازدواج جوانان فراهم شود
حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر خورموج ضمن رعایت تقوای الهی در همه شئونات زندگی و تسلیت شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام به فضائل و اهمیت ماه ذی الحجه اشاره کرد، اظهار داشت: در این ماه فضیلت‌ها و مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که باید به نحو مطلوب از این فرصت ها استفاده کرد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها افزود: بهترین الگو و اسوه برای همه ما این خاندان بزرگ هستند.

مصلح ادامه داد: خانواده ها باید زمینه ازدواج فرزندان خود را به دور از تعصبات فراهم کنند و جوانان نیز برای شروع زندگی خیلی سخت نگیرند.

وی یادآور شد: در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته و پدیده طلاق نیز در جامعه زیاد شده و این دو  آسیب بزرگ فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه است که می طلبد هر چه زودتر زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود.

امام جمعه سیراف: لزوم مقابله جدی با بی‌حجابی و مظاهر بی‌عفتی در سواحل/ نفت به مردم خدمات دهد

امام جمعه بندر سیراف ضمن ابراز نگرانی و ناراحتی از وضعیت پوشش در ساحل سیراف، دستگاه‌های مسئول را مورد خطاب داد و گفت: با توجه به فصل تابستان و حضور خانواده ها در ساحل متاسفانه شاهد بی بندباری و مسائل منافی عفت و در ساحل انتظار هستیم! انتظار مردم از نیروی انتظامی و مراجع قضایی و مسولان ذی ربط برخورد قاطعانه با مظاهر بی عفتی از جمله کشف حجاب است.

وی همچنین باتوجه به اقدامات قاطعانه قوه قضائیه در برخورد با فساد افزود: لازم می دانم از ریاست قوه قضائیه بابت اقدامات اخیر و گام های مفیدی که در تحقق عدالت اسلامی برداشتند تقدیر و تشکر کنم؛ ایشان بدانند آنجا که قوه قضائیه در جهت اهداف انقلاب و رهبری گام برمی دارد مردم حامی و پشتیبان آن دستگاه می باشند؛ امیدواریم روز به روز شاهد کمتر شدن فساد در دستگاه های اداری باشیم.

امام جمعه سیراف از اقدام به موقع درمانگاه و بهداشت سیراف در نجات یک مادر باردار و به دنیا آوردن نوزاد او در کمال صحت و سلامتی تقدیر و تشکر کرد و بار دیگر خواستار شبانه روزی شدن درمانگاه سیراف و امکانات بیشتر در جهت خدمات بهتر و در خور شان به مردم شد.

وی افزود: انتظارات از مسئولین نفت است،همانطور که آلایندگی بوجود آورده اید در مباحث بهداشت و آموزش هم خدمت کنید. اگر گوش شنوایی هست بدانید که باید در برابر این کرنش کنید زانوی ادب بزنید و بدون منت حق مردم را بدهید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر