جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل پسماند بوشهر:
کد خبر: ۵۸۶۶۹
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر از جمع‌آوری روزانه ۱۸۰ تن زباله در شهر خبر داد و گفت: سرانه تولید پسماند در بوشهر بالا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسن شجاعی‌پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: سازمان پسماند شهرداری بوشهر به صورت روزانه خدمات متنوعی را به شهروندان در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی شهر بوشهر نیاز است که پسماند در سریع‌ترین زمان جمع‌اوری و منتقل شود که در بوشهر ۶۰ کامیون مکانیزه جمع‌آوری پسماند با ۴۱۰ نیرو هر روز این کار را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر از انجام سه مرحله تنظیف خیابان‌های اصلی بوشهر در هر روز خبر داد و بیان کرد: خیابان‌های فرعی روزانه یا هر هفته پنج بار و کوچه‌ها نیز هر هفته دو یا سه بار تنظیف می‌شوند.

لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی

وی از سه بار لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی در هر سال خبر داد و اضافه کرد: لایروبی کانال‌ها دارای سختی‌های فراوانی است ولی این کار به صورت منظم و در بازه زمانی مناسب انجام می‌شود.

شجاعی‌پور تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته برای لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی در بوشهر، بحث آبگرفتگی معابر شهری به نسبت گذشته کاهش بسیار زیادی را داشته است.

ساماندهی سگ‌های بلاصاحب

وی از ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در بوشهر خبر داد و افزود: بوشهر یکی از تنها شهرهایی است که کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب توسط شهرداری ایجاد شده است. این کمپ در مساحت دو هکتار ایجاد شده و غذا و واکسن سگ‌ها نیز ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر با اشاره به عقیم‌سازی و رهاسازی ۱۵۰ سگ در سال گذشته بیان کرد: هر اقدامی را هم که انجام دهیم نمی‌توانیم تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر را به صفر برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از اماکن نظامی و پایگاه‌های هوایی و دریایی به محلی برای زندگی و زاد و ولد سگ‌های بلاصاحب تبدیل شده است و باعث شده تا کنترل و جمع‌آوری آنها سخت باشد.

آموزش تفکیک زباله

شجاعی‌پور از جمع‌آوری روزانه ۱۸۰ تن پسماند در بوشهر خبر داد و گفت: سرانه تولید زباله در بوشهر ۸۵۰ گرم در روز است که میزان بالایی است و باید کاهش یابد.

وی از ارائه آموزش‌های مناسب به همه شهروندان بوشهری در زمینه تفکیک زباله از مبدا خبر داد و اظهار داشت: آموزش‌ها را در مهدهای کودک و مدارس به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر