پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۷۳۰
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: شاهد کم‌کاری دولت در نظارت بر بازار و قیمت کالاها هستیم و در جلوگیری از دلالی و... اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی این نماینده، سید کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: آنچه که رهبر معظم انقلاب از دولت در این وضعیت انتظار دارند نظارت و کنترل دقیق بازار و قیمت کالاها برای جلوگیری از فشار معیشتی به مردم است.

وی افزود: ما می‌دانیم که در شرایط فعلی درآمد ارزی‌مان کاهش پیدا کرده و در این زمینه انتظارات زیادی از دولت نباید داشته باشیم، اما انتظاری که داریم و بحق هم هست و مقام معظم رهبری هم در فرمایشات و تاکیداتشان آن را مدنظر قرار دادند، این است که با این کمبود منابع ارزی وقتی که ارز دولتی برای واردات یک کالای اساسی تخصیص داده می‌شود، وقتی به واردکننده ارز داده می‌شود باید واردات کالا توسط وی تا آخرین زنجیره توزیع، کالای واردشده مورد نظارت دولت باشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که گفته شد باید دولت نظارتش را بر این امر اعمال کند تا واردکننده که کالا را با ارز دولتی وارد کرده، با نرخ ارز بازار آزاد به مردم بفروشد.

شهریاری خاطرنشان کرد: آنچه که امروز دولت در آن کم‌کاری و ناتوانی دارد نظارت و کنترل بر بازار و قیمت‌ها و توزیع کالاهاست و نظارتی بر این امر و رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده واقعی و جلوگیری از دلالی، واسطه‌گری و مواردی از این دست انجام نمی‌شود و شاهد اعمال فشارها بر مردم هستیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در قانون بودجه سال 98 فروش نفت در حد 1.5 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی و در نظر گرفته شده بود و در عمل این اتفاق نیفتاد و همین امر باعث شده تا ارز موردنظر برای اعطای کالابرگ الکترونیک به نیازمندان تامین شده باشد و با توجه به اینکه ارز موردنیاز تامین نشد، شاید دولت امکان اجرای این بخش از قانون بودجه را ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر