پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
احمدی زاده در پاسخ به «فکرشهر» تشریح کرد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست خبری که ۱۴ مردادماه برگزار شد، در پاسخ به «فکرشهر» درباره مشکلات این مرکز در استان گفت: با توجه به بودجه محدود جهاد دانشگاهی که در دوسال اخیر هیچ بودجه استانی متاسفانه به این نهاد در استان اختصاص داده نشده است، در حال حاضر ۲۰ درصد بودجه جهاددانشگاهی بوشهر از طریق ستاد مرکزی تامین می‌شود و منابع ما محدود است اما با همین منابع محدود موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم...
کد خبر: ۵۸۷۳۱
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

فکرشهر - اسماء بوستانی: رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست خبری که ۱۴ مردادماه برگزار شد، در پاسخ به «فکرشهر» درباره مشکلات این مرکز در استان گفت: با توجه به بودجه محدود جهاد دانشگاهی که در دوسال اخیر هیچ بودجه استانی متاسفانه به این نهاد در استان اختصاص داده نشده است، در حال حاضر ۲۰ درصد بودجه جهاددانشگاهی بوشهر از طریق ستاد مرکزی تامین می‌شود و منابع ما محدود است اما با همین منابع محدود موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم.

علی احمدی زاده با بیان اینکه جهت حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه درخواست داده ایم، اما هنوز برای ما فضایی در دانشگاه در نظر گرفته نشده‌، ادامه داد: با اینکه حاضر شدیم با در اختیار گرفتن زمینی در دانشگاه، فعالیت خود را در کانکس شروع کنیم اما همین را نیز از ما دریغ کردند. به صورتی که در ۳۰ استان کشور محل دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی در دانشگاه وجود دارد، پذیرش این قضیه بسیار سخت است که در استان ما این چنین است؛ در این خصوص پیگیر هستیم، مجوز اخذ شده، امید است همکاری های لازم را در آینده با ما داشته باشند.

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که می تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذار باشد؛ این نهاد انقلابی با تکیه به نیروهای جهادی و به خصوص جوان متخصص خود توانسته گام های موثری در پیشرفت های علمی و پژوهشی استان بردارد و امید است از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.

علی احمدی زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با اهداف والای خود و با توجه و عبرت گرفتن از گذشته و امید به آینده و تجربه اندوزی می تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عمل به منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی بردارد، افزود: بیانیه گام دوم اتمام حجت و تاکید مجددی بر ضرورت اجرایی شدن کلیه مطالبی است که ایشان بارها و بارها در صحبت‌های معظم له حداقل در بیست سال اخیر مکرر به آن ها اشاره کرده‌اند. ضرورت اتکاء به توان داخل در برنامه پیشرفت کشور، عدم چشم دوختن و امیدوار بودن به غرب برای حل مشکلات کشور و اعتماد به توان نیروی انسانی تحصیل کرده خودمان و به ویژه جوانان متخصص و دانشمند ایرانی است.

وی ادامه داد: اظهار لطف مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه در تیرماه امسال به جهاددانشگاهی و خطاب به مجموعه ای جوان و‌توانمند و‌خودباور مسئولیت ما را سنگین تر نمود‌ و باید با تمام توان در راه رسیدن به انتظار معظم له و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی از اساس نهادی انقلابی و فرهنگی بوده و هدفش ایجاد خودباوری در نسل جوان و دانشگاهی و ارتقا هویت ایرانی و اسلامی است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی بوشهر از راه‌های مختلفی از جمله الگوسازی و ساختارسازی فرهنگی به دنبال رسیدن به این هدف است؛ در این راستا خبرگزاری ایسنا جهت توسعه استان در فضای مجازی و معرفی هر چه بیشتر استان را راه اندازی کردیم؛ در همین راستا در حوزه قرآن ورود کرده و خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) را در آینده ای نزدیک در استان تاسیس خواهیم کرد و به دنبال فعالیت پژوهشی در قرآن نیز در قالب مرکز رشد فناورانه پیگیر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه افکارسنجی یکی دیگر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی است که به پژوهش‌های مختلف می‌پردازد ادامه داد: همچنین در حوزه علم و فناوری حرکت در مرز علم داریم و در حوزه سلول های بنیادی و ژنتیک و آبزیان و انرژی خورشیدی و محیط زیست ورود کرده ایم؛ مهندسی پیشرفت و فناوری نیز از ابتدای فعالیت در دستور کار جهاد دانشگاهی بوشهر قرار دارد، و به دنبال کسب دانش فنی تولید بچه ماهی سی باس و تولید ارتیمیا هستیم.

وی افزود: اغلب فعالیت‌های مجموعه به گونه‌ای است که برای اولین بار در استان یا کشور در حال اتفاق است چرا که ما معتقدیم اگر کار فناورانه انجام شده نیاز نیست دوباره آن را تکرار کنیم. جهاددانشگاهی بوشهر در حوزه نفت و گاز نیز وارد شده و در سال قبل توانمندسازی ‌‌و آموزش ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت اشتغال در پارس جنوبی با توجه به استانداردهای بین المللی نفت را تدوین و به سرانجام رسانیدم.

احمدی زاده اعلام کرد: تیم جوان ما معتقد است و براین باور رسیده ایم تولید علم باید به فناوری تبدیل شود، تجاری‌سازی فناوری‌ها را نیز باید پیگیری کنیم؛ در بخش آموزش تخصصی نیز وارد شده ایم به صورتی که با دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش همکاری می‌کنیم، ما معتقدیم دانشجویان باید بعد از آموزش وارد عرصه کار شوند. در مراکز کوتاه مدت آموزش تخصصی ما به دنبال افزایش مهارت و ایجاد اشتغال هستیم، کارآفرینی برای ما دارای اهمیت است و شعار جهاددانشگاهی این است که هر دانشجو باید کارآفرین باشد.

وی یکی دیگر از برنامه های جهاد دانشگاهی را ایجاد اشتغال خانگی با روش نوین دانست و افزود: استعدادهای حوزه اشتغال خانگی را شناسایی می‌کنیم، بعد از آموزش با کمک وزارت کار زمینه ورود به بازار کار را برای آن ها فراهم می ‌کنیم. در حال حاضر برای اجرای این طرح استان بوشهر در پایلوت اولیه ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد که جهت افزایش این کار مهم‌ نیاز به بودجه استانی داریم.

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر یکی دیگر از اهداف جهاددانشگاهی را بومی‌سازی علم و پیشرفت براساس مبانی دینی اعلام کرد و بیان داشت: ما تلاش داریم بر اساس فرهنگ جهادی بومی سازی انجام شود؛ پروژه کتاب eghit , این پروژه کار شاخص جهاددانشگاهی است که از مطالبات مقام معظم رهبری است؛ سال ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از این مساله گله کردند که غربی‌ها از طریق آموزش زبان انگلیسی به دنبال ترویج فرهنگ غرب هستند. جهاددانشگاهی برای تهیه کتاب انگلیسی منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی اعلام آمادگی کرد و خوشبختانه  امروز ۸ جلد از این کتاب با نام eight طراحی شده است. نام این کتاب برگرفته از امام رضا (ع) است و به یقین می‌تواند منبع ارزنده‌ای برای ایران و سایر کشورهای اسلامی باشد.
 

نظرات بینندگان
طهماسب
|
-
|
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
سلام خدمت مسعولین سایت بفکرشهر

خسته نباشید ویژه خدمت خبرنگار زحمتکش سرکارخانم بوستان
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر