چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۷۴۲
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به برخی تهدیدات دریا و ساحل در استان بوشهر گفت: در زمینه رفتار با اکوسیستم دریایی و سواحل بندری بوشهر با مشکلاتی روبه رو هستیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح سه‌شنبه در دومین جلسه کمیته محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر بوشهر اظهار داشت: متاسفانه در زمینه رفتار با اکوسیستم دریایی و سواحل بندری بوشهر با مشکلاتی روبه رو هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: فاضلاب شهری به طور مستقیم به دریا ریخته می شود و ازهمین رو استاندار بوشهر نیز کارگروهی در این زمنیه تشکیل داده است.

وی ادامه داد: اولین درخواست تشکیل کمیته محیط زیست از طرف شورای شهر بوشهر بود که به دنبال این هدف بوده ایم که به طور ویژه به مسائل محیط زیست شهری و برنامه ریزی توسعه پایدار شهری بپردازیم.

قلی‌نژاد افزود: مسائل مهمی مانند محیط زیست انسانی، اکولوژی، مدیریت پسماندهای شهری، خانگی، عفونی به همراه توجه ویژه به قوانینی مانند قانون هوای پاک، حمل و نقل شهری، فضای سبز، کمربند سبز، افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش سرانه فضای سبز، آموزش زیست محیطی شهروندان و مباحثی درباب سواحل و اکوسیستم های دریایی شهر بوشهر که به طور بی واسطه ای در فضای زیست شهری شهروندان بوشهری قابل مشاهده است.

وی همچنین درباره طرح های آموزشی و ترویجی مشارکت شهروندان در زمین های محیط زیست شهری افزود: طرح محله پاک را طراحی و تدوین نموده ایم و برنامه ریزی های آن انجام گرفته تا به آموزش چهره به چهره مسائل زیست محیطی به شهروندان پرداخته خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: طرح آپارتمان سبز و مدیریت سبز سازمانهای دولتی و محیط یاران سبز دانش آموزی نیز به عنوان طرحهای دیگر آموزشی مدنظر داریم که در سال جاری اجرا کنیم.

شهروندان همکاری کنند

سید نورالدین امیری؛ شهردار بوشهر نیز مباحث محیط زیست اجتماعی در شهر اشاره کرد و از شهروندان خواست که نسبت به مسئولیت های اجتماعی خود در زمینه حفظ محیط زیست شهری حساسیت بیشتری داشته باشند.

ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر نیز به موضوع شناگاه ها و آلودگی آنها و همچنین وجود انشعابات آبهای خاکستری و رها کردن آن در کانال ها اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات این حوزه شد.

اکبر توسلی به اهمیت وجود پیام های زیست محیطی در سطح شهر اشاره کرد و ضرورت این موضوع را یادآور شد.

عبدالخالق برزگرزاده نیز به اهمیت گسترش مباحث زیست محیطی در میان شهروندان اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر