چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۵۸۷۵۰
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: وضعیت پسماند در استان بوشهر مطلوب نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سعید کشمیری صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهار داشت: سه شهر داریم که در یک جای موقت پسماند جمع می‌شود و سپس به محل نهایی منتقل می‌شود که مشکلات زیادی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه این سه شهر شامل دیلم و شنبه و عسلویه است، ادامه داد: وضعیت دفن زباله در مناطق شهری و روستایی نامناسب است و در هیچ‌یک از نقاط استان وضعیت دفن مطلوبی را نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف استان شاهدیم که کوهی از زباله در حال شکل‌گیری است که محصور نیستند و افراد دوره‌گرد و حیوانات به آن دسترسی دارند که برای سلامت جامعه خطرناک است.

وی خواستار ساماندهی جمع‌آوری پسماند و جانمایی محل پسماند در سطح استان شد و بیان کرد: در زمینه پسماندهای عفونی نیز همه بیمارستان‌های استان مجهز به دستگاه امحا شده‌اند. ابتدا بی‌خطرسازی می‌شوند و سپس به صورت پسماند جمع‌آوری می‌شوند.

کشمیری در ارتباط با مشکلات حوزه فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی نقاط گسترش نیافته است، برخی خانه‌ها اشتراک نمی‌گیرند و برخی نیز اشتراک دارند ولی متصل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت ورود فاضلاب به دریا خطرات بسیاری را در پی دارد، تصریح کرد: از آب تصفیه شده در تصفیه‌خانه فاضلاب می‌توان برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار تکمیل طرح فاضلاب در استان بوشهر شد و گفت: فقط یک نقطه در شهر بوشهر وجود دارد که برای شنا آلوده نیست ولی مردم در بسیاری از نقاط آلوده شنا می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر