پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۷۷۴
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بخش زیادی از محیط زیست استان بوشهر در شهرستان دشتی واقع شده به همین خاطر باید با وسواس، دقت و دانش بنیانی در زمینه محیط زیست این شهرستان تصمیم گیری شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان دشتی و جمعی از فعالان محیط زیستی این منطقه افزود: در این زمینه پیرامون دغدغه اخیر مردم خورموج مبنی بر عملیات اکتشاف و ایجاد راه دسترسی به معدن در تنگه بیرمی دشتی که باعث تخریب محیط زیست این منطقه می شود تا جایی که امکان دارد باید از دست بردن به به فضای محیط زیست اولیه منطقه اجتناب شود چراکه  محیط زیست اولیه با موازین الهی منطبق است.

وی بیان کرد: محیط زیست الهی گذشته از اینکه باید حفظ شود لازم است با ایجاد خط مقاومت و یک سری عوامل جبران کننده از تأثیر آلاینده ها و گسترش آنها نیز جلوگیری شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: حفظ محیط زیست یک اصل مسلم است و این محیط  باید با راهکارهایی علمی حفظ و گسترش داده شود.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر با وجود صنایع آلاینده مثل نفت، گاز و پتروشیمی و عوامل مخرب محیط زیست جهانی مانند گازهای گلخانه ای نیاز است یک محیط زیست مقاوم داشته باشیم.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از صحبت های خودگفت: دشتی جایی است که بزرگان، علما و حتی بسیاری از دانشمندان استان  در آنجا زیست داشتند و بخش عظیمی از شکوه استان بوشهر مدیون این منطقه است.

امام جمعه بوشهر افزود: استان بوشهر به ویژه منطقه دشتی یک گنج غیر مکشوف است که در سال های اخیر اندکی از بزرگی آن هویدا شده اما هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله زیادی وجود دارد.

وی بیان کرد: استان بوشهر باید آلبوم توسعه و پیشرفت پایدار، جامع، دینی و انقلابی ایران باشد زیرا این استان از تمام ظرفیت های مورد نیاز برخوردار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر