پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر- الهام راسخی: درحالی که هنوز مسکن های مهر در استان بوشهر ناتمام هستند، هفته گذشته استاندار بوشهر وعده تکمیل آن ها و تحویل به خریداران را تا پایان امسال داد...
کد خبر: ۵۸۷۸۷
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فکرشهر- الهام راسخی: درحالی که هنوز مسکن های مهر در استان بوشهر ناتمام هستند، هفته گذشته استاندار بوشهر وعده تکمیل آن ها و تحویل به خریداران را تا پایان امسال داد. 

به گزارش «فکرشهر»، این اولین بار نیست که یکی از مدیران ارشد استان، وعده اتمام مسکن های مهر را می دهد و البته آخرین بار نیز نخواهد بود، زیرا برخی از پروژه های مسکن مهر در استان و به خصوص برازجان، در مراحل ابتدایی ساخت، سال ها پیش متوقف شده و متروک مانده اند و تنها وجه اشتراکشان با مسکن های قابل سکونت، داشتن چهار دیوار و سقف است. 

دادن وعده سرخرمن مسوولین در هفته گذشته، که شاید خودشان هم باورش نداشته باشند، درست زمانی بود که پیش از آن جمعی از صاحبان مسکن مهر برازجان در اعتراض به ناتمام ماندن این پروژه در محل فرمانداری دشتستان تجمع کرده بودند. 

به گزارش «فکرشهر»، پروژه مسکن مهر، پروژه ای بود که در دولت اول احمدی نژاد کلید خورد و حالا با گذشت 11 سال از شروع پروژه و آمدن دولت جدید گویا کلید باز کردن مسکن مهر برای همیشه گم شده است؛ زیرا حسن روحانی و تیمش به محض روی کار آمدن، این پروژه را که پایه گذار آن نتوانسته بود در دو دوره چهار ساله ریاست جمهوری به اتمام برساند، از بیخ و بن رد کردند. روحانی آن را عامل تورم 40 درصدی دانست و اعلام کرد که دولت هیچ بودجه ای برای اتمام این پروژه در نظر نخواهد گرفت. 

پروژه ای که سال 1387 در استان بوشهر و قبل از آن در جای جای کشور، در شهرهای کوچک و بزرگ و حتی روستاها کلید خورده بود. پروژه ای که طبق گفته مسوولان وقت، می بایست تا پایان سال 90 به اتمام می رسید. آپارتمان های به قول همشهریان بی مهری که هر گوشه شهر، ناقص و ابتر ساخته می شدند و به جز 4 دیوار غیرمقاوم و سقف چیزی برای ارائه نداشتند. مسکن های مهری که به طرز مضحکی نه تنها در شهرهای کوچک و کم جمعیت، بلکه در روستاهایی دیده می شدند که ساکنان محلی آنجا در خانه هایی زندگی می کردند که حداقل فاصله درِ خانه تا ورودی ساختمانشان،  500متر بود؛ اما تمام این ها نه تنها این پروژه را متوقف نکرد، بلکه واحدهای فعلی ناتمام و کامل نشده و تحویل خریداران داده نشده بود که باز کلنگ آن جای دیگری را زخمی می کرد. 

این روند ادامه داشت تا اینکه کم کم صدای خریداران را به اعتراض بلند کرد. در خردادماه 1395، مسوولان مرتبط با مسکن مهر برازجان گفتند که بهره برداری و واگذاری خانه های مسکن مهر در برازجان در گرو تکمیل سهم آورده متقاضیان، کاهش و بخشودگی هزینه های انشعاب آب، فاضلاب  و برق و کسورات قانونی از سوی دولت است. اما با گذشت 3 سال از آن زمان، تنها بخش کوچکی از پرژه مسکن مهر در شهرک آبرسانی برازجان به اتمام رسیده و تقاضای کمی هم برای خرید یا اجاره آپارتمان های آن به دلیل ساخت و طراحی بد آنها وجود دارد. از آن میان، پروژه های پردیسان، پرگان و... نیز، همچنان به همان حالت گذشته به حال خود رها شده و میزبان گنجشک ها، معتادان و ترقه های چهارشنبه سوری آخر سال است تا به همه یادآور شود که «سنگ بزرگ، علامت نزدن است». 

هرچند برخی با آوردن این پروژه به شهر برازجان و دیگر شهرها سودهای کلانی کردند و فقط سر مردم بی پناهی بی کلاه ماند که 11سال پیش، اگر هر روز تنها یک آجر هم روی هم می گذاشتند، قطعا حالا سرپناهی برای خودشان داشتند؛ نه اینکه بعد از این همه سال و عوض شدن دولت و سیاستش، آنها مجبور شوند هر روز برای احقاق حق شان تجمع کنند و صدایشان به جایی نرسد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر