پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۷۹۶
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: استان با این همه ظرفیت نباید ۱۲۰ هزار نفر بیکاری از جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفری استان وجود داشته باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح چهارشنبه در نشست مدیران حوزه اشتغال کمیته امداد کشور با مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار داشت: رسالت کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه ای استان دارای نقاط مشترکی در حوزه توانمندسازی هستند که دارای تعامل مناسبی با همدیگر هستند.

وی افزود: نقطه اتصال این دو مجموعه، توانمندسازی افراد با ایجاد حرفه آموزی است که با توجه به پتانسیل های موجود در سطح استان و به خصوص ظرفیت ذاتی در حوزه انرژی، دریا و کشاورزی خارج از فصل می توان استفاده بهینه کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: یکی از ضعف های عمده اشتغال کشور، نگرش ضعیف به کسب و کار است که در سطح استان با این همه ظرفیت نباید ۱۲۰ هزار نفر بیکاری از جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفری استان وجود داشته باشد.

لطفی ادامه داد: اگر چه فعالیت های خوبی برای حرفه آموزی از طریق سازمان فنی و حرفه ای استان بوشهر طی کمتر از یک دهه گذشته آغاز شده اما می بینیم که در بخش عمده ای از این دوره های مهارتی و کاربردی استقبال چندانی به عمل نمی آید.

وی عنوان کرد: در قالب نفاهم نامه های مشترک، بسترهای خوبی برای آموزش مددجویان کمیته امداد استان بوشهر توسط سازمان فنی و حرفه ای استان ایجاد شده که در بخشی از این حرف> شاهد استقبال خوبی توسط مددجویان این نهاد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: در کنار توجه به آموزش های اشتغال محور، سعی کرده ایم متناسب با مهارت های کسب شده تسهیلات ارزان قیمت در کنار زمینه سازی برای اشتغال این افراد از طریق دفاتر کاریابی این نهاد در سه نقطه استان فراهم شود.

لطفی اظهار داشت: در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب یک تفاهم نامه برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر برگزار شد که استقرار کارگاه های سیار سازمان فنی و حرفه ای استان در دورترین نقاط کم برخوردار از جمله شاخص ترین فعالیت ها برای حرفه آموزی بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری آموزش ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان این نهاد توسط سازمان فنی و حرفه ای برنامه ریزی شده که در چهار ماه اول امسال قریب به هزار و ۵۰۰ نفر آموزش های لازم را فراگرفته اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر