جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر کل اداره فنی و حرفه ای استان در نشست با اصحاب رسانه خبر داد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۲۷۰ نیروی آموزش دیده فنی و حرفه ای کشور به خارج از کشور جهت اشتغال اعزام شدند که ۱۹ نفر از این آمار را از استان بوشهر انتخاب و معرفی کردیم که اکنون در کشورهای آلمان و اوکراین مشغول به کار هستند. مجموعه هایی که با ما تفاهم نامه می بندند ۸۰ تا ۹۰ درصد نیروهای مورد نیاز خود را اداره فنی و حرفه ای می گیرند.
کد خبر: ۵۸۸۰۶
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

فکرشهر - اسماء بوستانی: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۲۷۰ نیروی آموزش دیده فنی و حرفه ای کشور به خارج از کشور جهت اشتغال اعزام شدند که ۱۹ نفر از این آمار را از استان بوشهر انتخاب و معرفی کردیم که اکنون در کشورهای آلمان و اوکراین مشغول به کار هستند و مجموعه هایی که با ما تفاهم نامه می بندند ۸۰ تا ۹۰ درصد نیروهای مورد نیاز خود را اداره فنی و حرفه ای می گیرند.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید دراهکی، ۱۶ مرداد ماه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار کرده بود، اظهار کرد: دانشجویان با دیدن آموزش های لازم می توانند شاغل شوند چرا که علم و آگاهی دانشجویان پاسخگوی نیازهای این قشر نیست؛ طی بستن تفاهم نامه در همه دانشگاه های استان، دفتر مشاوره مهارت آموزی و ایجاد شغل را برگزار کردیم که اولین دفتر در دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد.

دراهکی دومین گروه هدف خود را سربازان واقع در پادگان های استان اعلام کرد و افزود: در سال ۹۷ حدود ۷ کارگاه آموزشی و تولیدی را جهت اشتغال سربازان بعد از پایان دوران خدمت و با این چشم انداز که سربازان متناسب با ظرفیت های استان کارآفرین و شاغل شوند، در پایگاه ششم شکاری بوشهر برگزار کردیم به صورتی که به عنوان اولین استان در جهت مهارت آموزی به سربازان، مورد تقدیر قرار گرفتیم.

وی، روستاییان و عشایر را از دیگر جامع هدف اداره فنی و حرفه ای استان دانست و بیان داشت: اکیپ مطالعاتی ما در روستاهای مختلف استان حدود ۱۲۰ کارگاه آموزشی برگزار کردند؛ تولیدی عبابافی در روستای بویری در کشور ثبت بین المللی شد و فعالیت خود را با آموزش فنی و حرفه ای آغاز کرد؛ کارگاه تولیدی روستای هلیله شروع به کار کرده است و در برنامه های آتی این مطالعات در همه روستاها برگزار خواهد شد.

وی اولویت های دیگر اداره فنی و حرفه ای استان را معتادین بهبود یافته و زندانیان در بند اعلام کرد و ادامه داد: در تمامی کمپ های ترک اعتیاد کارگاه های تولیدی و آموزش را برگزار کردیم با این چشم انداز که معتادین بهبود یافته مورد اعتماد جامعه نیستند، ما نیز این آموزش ها را جهت خود اشتغالی و کارآفرینی این قشر از جامعه در نظر گرفتیم؛ در این خصوص نیز با صندوق کارآفرینی امید جهت اهداء تسهیلات به این بهبود یافتگان بعد از پاکی، هماهنگی های لازم را انجام داده ایم.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه بیشتر جوانان استان با داشتن مدارک تحصیلی در رشته های تحصیلی بالا اکنون بیکار هستند ادامه داد: رسانه ها در خصوص آگاهی سازی خانواده ها با تاکید به این موضوع که اقتصاد جامعه و کشور وابسته به مهارت و کارآفرینی است با ما همکاری نمایند؛ چرا که در کشور بسیار اندک هستند جوانانی که دارای مدرک فنی حرفه ای باشند و بیکار بمانند زیرا این مدارک استاندار بین المللی دارند و در ۱۲۹ کشور دنیا این گواهینامه ها معتبر هستند.

دراهکی با بیان اینکه نیروهای ما با مدارک فنی و حرفه ای در خارج از کشور مشغول به کار هستند، افزود: در سال ۹۷ در نوشتن سند آموزش های مهارت استان حدود ۱۰ جامعه هدف را جهت آموزش های فنی و حرفه ای در استان برنامه ریزی کردیم که مهم ترین این جامعه هدف ما دانشجویان استان بوشهر هستند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان از انجام ۴۷ تفاهم نامه با مناطق مختلف خصوصا منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی خبر داد و افزود: از اوایل سال ۹۷ تفاهم نامه با منطقه ویژه پارس جنوبی داشتسم که این تفاهم نامه را تا سال ۱۴۰۰ تمدید کردیم؛ تاکنون نیز ۶ هزار نفر را آموزش و در اختیار منطقه ویژه پارس جنوبی جهت اشتغال قرار دادیم. شهید محلاتی برای احداث کشتی تقاضای ۱۱۰ نیرو در رشته های مختلف را به ما داده است، نزدیک به ۷۰ نفر از نیروهای ما که مورد نظر شهید است محلاتی جهت احداث کشتی در حال استخدام هستند.

دراهکی با اعلام اینکه در استان ۱۵ مرکز دولتی و در کل شهرستان ها ۱۷۵ آموزشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۲۷ هزار نفردوره تحت آموزش قرار گرفتند که درصد اشتعال این مجموعه، با توجه به دسترسی کمی که به رصد اشتغال داشتیم اکنون نزدیک به ۴۷ درصد از نیروهای ما مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در بخش های دولتی آموزشگاه های آزاد نزدیک به ۱۳ هزار نفردوره برگزار کردیم؛ مجموعه هایی که با ما تفاهم نامه می بندند نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ درصد نیروهای خود را از مجموعه فنی و حرفه ای می گیرند به صورتی که نیروهای نیازمند خود  در رشته های مختلف را تقاضا می دهند ما نیز این نیروها را جهت اشتغال در اختیار آن ها قرار می دهیم. شرکت AS روسیه تعدادی از جوشکاران با رشته های پایه یک را از مسکو جهت اشتغال می گرفتنه، ما به آن ها مراجعه کردیم که می توانیم با توجه به تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی این نیروها را در اختیار شما قرار دهیم؛ آن ها از کارگاه ها و مراکز آموزشی ما بازدید و تایید کردند، قرار شد نیروهای خود را از استان بوشهر انتخاب کنند.

دراهکی با بیان اینکه اگر این نیروها رتبه مورد نظر روس ها را بگیرند می توانند حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون در ماه حقوق بگیرند ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروهای نیروگاه اتمی نیز در حال آموزش ما هستند. بیشتر مشکلات ما در خصوص تجهیزات سرمایشی کارگاها است. یکی از کمک هایی که رسانه ها می توانند به فنی حرفه ای کنند این است که جوانان و خانواده هارا از آموزش های مفید فنی حرفه ای مطلع کنند تا جهت دیدن آموزش های لازم و اشتغال زایی در آینده به اداره فنی و حرفه ای مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر