چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۸۰۸
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

فکرشهر:  مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس عملیات آماربرداری تابستانه آهوان خارگ و افزایش جمعیت صورت گرفته، اقدام های تعدیلی برای مدیریت جمعیتی آنها ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: عملیات آماربرداری تابستانه از آهوان خارگ ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه جاری با همکاری کارشناسان این اداره کل و محیط بانان پناهگاه حیات وحش این جزیره انجام گرفت.

وی بیان کرد: آمار برداری صورت گرفته نشان دهنده افزایش جمعیتی این آهوان به بیش از ۹۰۰ رأس است که با توجه به ظرفیت محدود جزیره برای زیست این پستانداران، استمرار این رشد جمعیتی شرایط زیستی آنها را با مخاطره های جدی روبرو می‌کند.
 قلی نژاد ادامه داد: این پستاندار که قدمت حضور آن در این محل به چند دهه قبل بر می‌گردد با توجه به شرایط مساعد زیستی و حفاظت مشارکتی این اداره کل و مردم فهیم این جزیره،جمعیت آنها رو به فزونی است‌.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته نیز چند بار به صورت مقطعی عملیات تعدیل و کاهش متوازن جمعیت آنها اجرا شده است.

قلی نژاد اظهار داشت: گونه آهو شاخص ترین زیستمند پناهگاه جزیره خارگ بوده و اهمیت بالای زیست محیطی و اجتماعی برای علاقمندان محیط زیست طبیعی و عامه مردم ساکن این جزیره دارد.

وی گفت: امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان این جزیره  اقدام های تعدیلی برای پیشگیری از بروز بیماری و خسارت ناشی از تراکم جمعیت و شرایط محیطی منطقه تداوم داشته باشد.

 قلی نژاد ادامه داد: با توجه به استقرار و توسعه صنعت در خارگ با همیاری این صنایع با محیط زیست و جوامع محلی شرایط محیط طبیعی و حیات وحش پایداری برای آهوان جزیره خارگ انتظار است.

جزیره خارگ با ۲۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر