جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۸۳۶
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی از ظهر امروز در برخی مناطق غیر ساحلی استان (شهرستان های دشتستان و دشتی) دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس یا اندکی بیشتر از آن افزایش می یابد.

به گزارش فکرشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا به افراد سالمند و کودکان توصیه می شود به منظور مصونیت از گرمازدگی تدابیر لازم را بیندیشند.

محمد رضا انصاری افزود: بررسی نقشه های هواشناسی همچنین نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی در سطح استان است که پیش بینی می شود وزش این بادها طی امروز و فردا شدت ببشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: در پی این افزایش جریان ارتفاع موج دریا نیز افزایش بیشتری یافته و خلیج فارس مواج و متلاطم می شود. 

انصاری عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعتها همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و طی امشب و صبح فردا بویژه در سواحل و بر روی دریا ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، فردا در نقاط غیر ساحلی شمال شرقی تا شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

انصاری ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از سواحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در همه سواحل استان به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ و دور از ساحل تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۳۹ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۸:۰۳ ، مد دوم دریا ساعت ۱۳:۳۶ و جزر دوم ساعت ۱۹:۲۵ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر