جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۸۸۱
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ۱۰۳ هکتار از اراضی این استان زیر کشت گلخانه‌ای قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد تقی منوچهری صبح جمعه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دشتی با بیان اینکه این آمار تاکنون بی سابقه بوده است، اظهار داشت: کل اراضی گلخانه استان بیش از ۳۰۰ هکتار است که از این تعداد حدود ۱۰۳ هکتار در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز سطح زیر کشت ابلاغ شده حدود ۳۰۰ هکتار است که با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها آنها را ابلاغ کردیم.

منوچهری بیان کرد: در همین راستا نیز حدود ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد هفت و نه درصد برای کشاورزان و بهره برداران پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دولت شرایط خوبی برای کشت‌های گلخانه ای فراهم کرده است، تصریح کرد: احداث گلخانه ها نقش بسزایی در صرفه جویی مصرف آب دارد.

منوچهری خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان در زمینه احداث گلخانه ها ضمانت بانکی است که می طلبد در آن تجدید نظر شود تا آنها بهتر بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه گلخانه های استان همه دستگاههای اجرایی باید مشارکت کنند، یادآور شد: با پیگیریهای صورت گرفته روند استعلامات کاهش یافته و روند تشکیل پرونده در بانک نیز بهتر شده است.

منوچهری یادآور شد: اگر می خواهیم گلخانه ها توسعه پیدا کنند باید هزینه برق به نفع کشاورزان باشد و انتظار داریم تعرفه برق گلخانه نیز تغییر کند.

وی با بیان اینکه روند کار در نظام مهندسی طولانی است، بر ضرورت تنوع کشت ها تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر