پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۸۹۶
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: امامان جمعه استان بوشهر در خطبه های این هفته تعدادی از دغدغه ها و درخواست های خود را بیان کردند.

امام جمعه بوشهر: کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی پاسخی بزرگ در پی خواهد داشت

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی از طریق استان بوشهر پاسخی بزرگ در پی خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نماز جمعه امروز بوشهر با اشاره به ۱۶ مرداد سالروز حمله متجاوزان انگلیسی به بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر با فتوای مراجع دینی درس بزرگی را به انگلیسی‌ها دادند.

وی اضافه کرد: پس از حمله انگلیس به بوشهر مردم این خطه از جمله سردار شهید رئیسعلی دلواری با فتوای مجتهدان حرکتی کردند که انگلیس‌ها مجبور به عقب نشینی شدند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در صورتی که اکنون نیز استعمار پیر بخواهند تجاوزی را به این سرزمین داشته باشند، رئیسعلی دلواری‌ها در مقابل آنها می‌ایستند.

وی با بیان اینکه این حماسه‌آفرینی‌ها با بصیرت، اسلام خواهی، مقاومت، پایداری و وحدت محقق شد تصریح کرد: تقویم تاریخ استان بوشهر برای آشنایی نسل جوان با تاریخ این استان و فراموش نشدن این حماسه‌ها تنظیم شود.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: مردم این دیار چنان درسی به انگلیسی‌ها دادند که امروز حتی یک وجب از خاک این استان در دست انگلیس نیست و تنها اثری که از انگلیسی ها در بوشهر به جا مانده قبرستان انگلیسی ها است. 

صفایی بوشهری تاکید کرد: از مهمترین عوامل پیشرفت و تمدن سازی می‌توان به علم، دانش، توسعه فناوری و تبدیل ایده به محصول اشاره کرد و استقلال واقعی کشور در گرو رسیدن به این عوامل حاصل می شود.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جوانان و نخبگان گفت: دستیابی به علم، دانش و فناوری از سوی جوانان و نخبگان باعث اقتدار ملی و فراملی می شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: اگر در عرصه علم و فناوری کشور وابسته باشد هیچ استقلال واقعی  حاصل نمی شود و این موجب محدودیت، محاصره، تحریم و وابستگی به کشورهای بیگانه می شود.

وی بیان کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر توسعه جنبش نرم افزاری، تولید علم و فناوری در علوم نوپیدا تاکید می کنند.

 امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران انتخاب شده و این افتخاری برای استان است که باید با برنامه ریزی به تولید علم، منطقه ویژه تولید دانش و محصولات دانش بنیان  رسید.

وی افزود: قهرمانی جوانان والیبالیست کشور با مدیریت ایرانی مایه افتخار است و نشان داد جامعه متخصص ایرانی هیچ کاستی ندارد و برای درخشیدن تنها نیازمند توجه هستند.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر با تلاش هایی که صورت گرفت و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران معرفی شد. این افتخاری است که این انتخاب صورت گرفته و کارهای بزرگی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی افزود: با یک برنامه ریزی دقیق بوشهر باید مرکز تولید علم و منطقه ویژه تولید دانش و محصولات دانش بنیان باشد و جوانان ما در این عرصه فعالیت کرده و محصولات دانش بنیان در این کشور تولید شود.

امام جمعه برازجان: هنجارشکنی در عرصه فرهنگ و ورزش استان بوشهر قابل پذیرش نیست

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: هنجارشکنی در عرصه فرهنگ و ورزش استان بوشهر قابل پذیرش نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تبریک ۱۰ ذی الحجه عید سعید قربان اظهار داشت: شش و ۱۰ ذی الحجه یادآور جنایات و دد منشی آل سعود در حق زائران بیت الله در جوار حرم امن الهی است.

وی اضافه کرد: از آثار و برکات مقاومت اسلامی و پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای ‌می‌توان به فرو ریختن ابهت پوشالی نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونستی و کشورهای غربی حامی آنها، تثبیت قدرت منطقه ایی مقاومت اسلامی و حزب الله، نجات یافتن کشور لبنان از شرارتهای رژیم صهیونیستی و شکست نقشه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل، مصر و عربستان و... علیه حزب ا.. و مقاومت اسلامی اشاره کرد.

امام جمعه برازجان بیان کرد: صادرات بنزین جدیدترین دستاورد سپاه در شرایط تحریم است که در ۹ مرداد برای اولین بار عرضه بنزین صادراتی متعلق به ستاره خلیج فارس در بورس بین  المللی انرژی ایران عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: این دستاورد توسط قرارگاه خاتم و در شرایط تحریم و بدون هیچ‌گونه اتکا به کشورهای غربی و خارجی اتفاق افتاده است که این موفقیت که تجلی شعار ما می‌توانیم است را به ملت و مسئولان انقلابی و جهادی تبریک می گویم که حرکتی است در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

مصلح با اشاره به هنجار شکنی در عرصه ورزش گفت: استفاده از داوران زن در مسابقه مردانه در بوشهر رخ داد که مورد استقبال رسانه های  معاند و ضد انقلاب داخلی و خارجی قرار گرفت مبیین نفوذ جریان معاند در دستگاه‌های دولتی ماست. این همان خطر نفوذ و ناتوی فرهنگی است که همواره رهبری معظم نسبت به آن  هشدار داده است.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌هایی که دشمنان در پیش می‌گیرند نفوذ در جریان جوانان و نوجوانان ماست متوجه این نفوذ باشید. مسئولان استان باید پاسخ بدهند که بر اساس کدام دلیل شرعی، عقلی، قانونی، و عرفی از بانوان داور برای یک مسابقه فوتبال مردانه استفاده نموده است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: آیا این اقدام ضد ارزش و هنجار شکن نیست؟ آیا حرکت نفوذی و برنامه ریزی شده برای عادی سازی بی حجابی ، اختلاط محرم و نامحرم در امر ورزش و جامعه نیست؟ چه نیات پلیدی و چه دست‌های مرموزی در کار است که با آبروی  چند ساله این مردم غیور و ولایی استان بوشهر بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: جوانان انقلابی استان، مسئولان استانی و مردم غیور استان اجازه ندهند هنجارشکنی در عرصه فرهنگ و هنر و ورزش از استان ما و به نام مردم استان ما شروع شود و بعد از قبح زدایی در سطح کشور اجرایی کنند. مسئولان قضایی باید با خاطیان این امر برخورد کنند.

مصلح افزود: به مسئولان ورزش شهرستان نیز هشدار میدهم هوشیار باشند. چنانچه در این امور کوتاهی کنند با خشم انقلابی جوانان غیور شهرستان مواجه خواهند شد.

امام جمعه عسلویه: عسلویه به عنوان پایتخت اقتصاد و انرژی کشور همچنان محروم است

فکرشهر: امام جمعه عسلویه خواستار رفع مشکلات شهرستان عسلویه شد و گفت: شهرستان عسلویه به عنوان پایتخت اقتصاد و انرژی کشور همچنان محروم است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار علیرغم خفقان دوران امامت خویش یک جهاد علمی راه انداختند که پس از شهادت ایشان توسط امام صادق (ع)این راه نورانی ادامه یافت.

امام جمعه عسلویه به فرازی از بیانات رهبر انقلاب بیان کرد: به فرمده رهبری، دشمن هیچ وقت دست از دشمنی بر نمی دارد و در پی هر ناکامی دنبال تحرکات جدید وحیله و دسیسه جدید است اصل اسلام و انقلاب را نشانه رفته اند خام نشویم دشمن دست از دشمنی بر نمی دارد.

هاشمی‌نژاد روز عرفه و وعید قربان را پیشاپیش تبریک گفت و ادامه داد: عرفه روز راز و نیاز است. سفره جود و احسان خدا گسترده شده و باید بهره بگیریم. روز خودشناسی و خدا شناسی است  وعید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است ائمه برای عید قربان بسیار سفارش کرده اند و قربانی کردن در این روز ثواب بسیار دارد.

امام جمعه عسلویه در خصوص مشکلات شهرستان گفت: نباید با این ظرفیت عظیم در شهرستان عسلویه وحتی استان بوشهر محرومیت باشد. این شهرستان پایتخت انرژی و اقتصاد کشور است اما محروم است. هنوز مردم از بعضی امکانات اولیه محرومند.

هاشمی نژاد اضافه کرد: تا کی باید مشکل آب داشته باشد. زیبنده نیست مردم این شهرستان مشکل آب آشامیدنی داشته باشند. مشکل کشاورزی داریم، صیادان مشکل دارند و راه‌های روستایی حادثه ساز است. کی باید این مشکلات بر طرف شود؟

امام جمعه عسلویه افزود: آنچه خدمت شده نادیده نمی‌گیریم اما کمبودهای زیادی وجود دارد. آب شرب از احتیاجات اولیه است. آب باید مدیریت شود. مخابرات در روستاها مشکل دارند. قول هایی هم دادند اما عملی نشد. گفتند وزیر در گرمای هوا به شهرستان کرده است و این آمدن باید نتیجه داشته باشد.

وی تاکید کرد: حرف‌ها باید عمل شود، مشکلات حل نشدنی نیست، دلسوزی و دغدغه باید باشد، با اشرافی گری درد مردم حل نمی شود، کسی که مرفه زندگی می کند درد مردم را نمی داند. مسئولی که تخت خوابش را با خود جابه‌جا می کند درد مردم نمی فهمد.

امام جمعه دلوار: حماسه رئیسعلی دلواری درس مقاومت است

فکرشهر: امام جمعه دلوار روز ۱۹ مرداد را برای دلوار و دلواری ها فراموش ناشدنی دانست و گفت: حماسه رئیسعلی دلواری درس مقاومت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تبریک پیشاپیش عید سعید قربان اظهار داشت: قربانی کردن در روز عید قربان مستحب موکد است و بعضی ها فکر می کنند که حتما کسی که به خانه ی خدا رفته است باید قربانی کند ولی این طور نیست.

 وی با اشاره به کلام پیامبر عظیم الشان اسلام : اگر مردم می دانستند که قربانی کردن در روز عید قربان چقدرخاصیت دارد همه مردم قرض می کردند و این قربانی را انجام می دادند.

زاهددوست افزود: کسانی که تمکن مالی ندارند می‌توانند به صورت شراکت قربانی کنند و می توانند خودشان هم از قربانی استفاده کنند و مقداری از آن را به فقیر بدهند. اولین قطره ای که از خون قربانی به زمین ریخته می شود کفاره ی همه گناهان است. و خدا هفتاد درجه ثواب در قیامت خدا به انسان عنایت می فرماید.

امام جمعه دلوار با اشاره سیاست حذف چهار صفر از پول ملی افزود: بیش از ۱۰۰ کشور دنیا تاکنون برای مقابله با تورم یا بازگرداندن اعتماد به پول‏ ملی، اقدام به حذف صفر از پول‌‏های خود کرده‌‏اند که اولین تجربه حذف صفر از پول مربوط به آلمان در سال‏ ۱۹۲۳ میلادی است که اقدام به حذف ۱۲ صفر از پول خود کرد.

  ایشان افزود: در برخی کشورها، سیاست حذف صفر جواب داده و توانسته است در بلند مدت، جلوی افزایش تورم را بگیرد ولی در برخی موارد، این مساله به کاهش تورم منجر نشده است که امیدوارم با مدیریت خوب و هوشمندانه مسئولان اقتصادی کشور این اقدام به خیر و صلاح مردم و کشور باشد.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۱۹ مرداد سالروز شکست مفتضحانه نیروهای نظامی انگلیس در خاک دلوار  توسط دلاور مردان دلاوری افزود: بعد از حضور نظامیان انگلیس در ساحل بوشهر در ۸  اوت ۱۹۱۵ مصادف با ۱۷ مرداد ۱۲۹۴ با اعتراض  ها و مخالفت های جدی مردم روبرو  و خسارت هایی هم به آنان وارد شد.

حجت الاسلام زاهددوست تاکید کرد: انگلیسی‌ها عامل مخالفت‌ها و خسارت‌های وارده شده به خودشان را رئیسعلی و مردم دلوار می دانستند لذا پس از دو روز یعنی در ۱۰ اوت و ۱۹ مرداد تصمیم حمله به  زادگاه سردار شهید رئیسعلی دلواری می گیرند و با تمام قدرت به دلوار حمله می کنند.

وی افزود: در این روز چهار ناو جنگی روبروی دلوار مستقر می شود تا مدتی هوا طوفانی و مجال عملیات نداشتند و بعد از آن نیروهای انگلیس پیاده می شوند و وارد دلوار می شوند در عین اینکه دلوار را خالی از سکنه می بینند اما وحشیانه به دلوار حمله می کنند و  بیش ۱۰۰۰ گلوله شلیک می کنند.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: هرچند خسارت‌هایی به منازل امکانات زندگی مردم وارد می شود اما  نیروهای خودشان نیز هدف گلوله ها قرار می گیرند و نزدیک به ۸۰ نفر تلفات داده و با خفت به درک واصل شدند. در حالی که نیروهای رئیسعلی دلواری فقط ۳ تا ۴ نفر به شهادت می‌رسند.

حجت الاسلام زاهددوست تاکید کرد: انگلیس ابرقدرت آنروز در برابر قدرت ایمان و اخلاص رئیسعلی و دلادران دلوار تن به شکست و خفت مفتضحانه می‌دهند و عقب نشینی می کند و این شکست در تاریخ مقاومت ایران ثبت شده است.

امام جمعه دلوار روز ۱۹ مرداد را برای دلوار و دلواری ها فراموش ناشدنی دانست و افزود: روز ۱۹ مرداد به دلیل شکست مفتضحانه انگلیسی های مدعی توسط رئیسعلی دلواری و دلاوران دلوار به یک روز تاریخی و فراموش نشدنی برای مردم دلوار تبدیل شده است چرا که اوج غیرت دینی و ملی را در این رویداد مهم تاریخی توسط دبیران دلوار و تنگستان به نمایش گذاشته شده است.

درس مقاومت را از دلواری‌ها بیاموزند

وی در خصوص پیام این رویداد تاریخی نیز خاطر نشان کرد: رئیسعلی با دست خالی اما با همت عالی و اخلاص و مقاومت و استقامت در برابر قدرت آن روز بریتانیا که به قول تاریخ وزن فقط یک گلوله آنها ۲۵ تن بوده مردانه ایستاد و آنان را به زانو در آورد ، پیام این رویداد مهم تاریخی این است که هر برگ درخشانی در  تاریخ ما به ثبت رسیده در سایه مقاومت و ایستادگی بدست آمده و عزت امروزمان را مدیون مقاومت هستیم نه تسلیم یا مذاکره و راهبرد رهبر معظم انقلاب در مقابله با دشمنان با محوریت اصل دینی «مقاومت» تنها راهبرد موثر در مقابل دشمنان و تنها نسخه نجات بخش کشور در برابر توطئه های دشمنان قسم خورده این آب و خاک است.

وی افزود: در سایه همین راهبرد خردمندانه مقاومت  بود که حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در برابر ارتش به ظاهر قدرتمند رژیم صهیونیستی پیروز شد و تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را قدرت شکست و آنان را مفتضحانه شکست داد.

امام جمعه دلوار گفت: در سایه همین اصل دینی و راهبرد مقاومت است که می بینیم چند روز قبل برای نخستین‏ بار در صنعت نفت ایران قرار خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط تحریم و بدون هیچگونه اتکایی به کشورهای خارجی،  برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ایران موفق به فروش بنزین صادراتی می‌شود.

امام جمعه دلوار با قدردانی از اقدام خداپسندانه خانواده مرحوم ابوالفضل روئین در اهدای عضو آن مرحوم به بیماران نیازمند افزود: برای یک خانواده غم از دست دادن فرزند دلبندشان بسیار سخت و طاقت فرساست اما این خانواده بزرگوار با این اقدام خدا پسندانه و انسان دوستانه با اهدای  اعضای این عزیز از دست رفته به ۴ بیمار نیازمند کار بسیار بزرگی را انجام دادید، کاری که فقط انسان های بزرگ با روحیه ایثارگرانه می توانند انجام دهند.

وی افزود: هر کجا سخن از ایثار و اقدام ایثارگرانه باشد قطعا باید نام دلوار و دلواری بر سر زبانها باشد تا ثابت شود ما میراث دار ایثار گذشت و شهامت بزرگمرد تاریخ جنوب شهید رئیسعلی دلواری دلواری هستیم و ایثار و ایثارگری با گوشت و خون استخوان ما دلواری ها عجین شده است.

 حجت الاسلام زاهد دوست تاکید کرد: اهدای عضو معامله با خداوند و کاری ارزشمند است و فداکارانه است که برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) و آموزه های دینی است که قطعا در پیشگاه خداوند از اجر و پاداش والایی برخوردار است.

در نماز جمعه گناوه و اهرم مطرح شد؛ مشکلات کارگران تخلیه بار شناورها رفع شود/ لزوم حمایت از جوانان

فکرشهر: کارگران تخلیه بار شناورها در اسکله گناوه که در این شرایط جوی و هوای گرم ۵۰ درجه مشغول کار هستند باید امکانات لازم و خدمات به آنها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با گروهی از نخبگان و دانشجویان اظهار داشت: از نکات مهم در این دیدار صمیمی، تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت  تفکر انقلابی ، تفکر اسلامی  و بصیرت بود که ایشان بر آن تاکید فرمودند و بدون تفکر انقلابی،اسلامی و بصیرت پیشرفتی  در کشور حاصل نخواهد شد.

امام جمعه گناوه گفت: توجه به اینکه  مشکلات نباید  باعث توقف جوانان و نخبگان و ناامیدی نسبت به آینده شود نیز در جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

رکنی حسینی ادامه داد:مهمترین وظیفه نسل جوان و نخبه علاوه بر تداوم مسیر موفقیت آمیز علمی ، پشت سر گذاشتن مشکلات و جلوبردن مرزهای دانش در کشور است که رهبری بر آن اشاره فرمودند.

وی  با اشاره به سالروز شهادت امام محد باقر (ع)تصریح کرد:این امام همام در عمر ۵۷ ساله خود تحول عظیم فرهنگی ایجاد کرده و توانستند در برهه ای از زمان با  فرصت ایجاد  شده دانشگاهی بنیان گذاری کنند که امروز دین اسلام و سنت پیامبر مدیون زحمات علمی و فرهنگی این شاگردان و تربیت شدگان  این دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق (ع) است.

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی وقایع و رویداهای زندگی امام محمد باقر (ع) خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در وصیتنامه الهی سیاسی خود اشاره می فرمایند که «ما مفتخریم که باقرالعلوم بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز خدای متعال و پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) مقام اورا درک نکرده و نخواهد کرد.»

وی با اشاره به ۱۸مرداد  ساگرد شهادت شهید مدافع حرم ،شهید محسن حججی در سال ۹۶ گفت: نام این شهید مدافع حرم بر تارک تارخ درخشید و  امروز الگویی برای جوانان است.

رکنی حسینی با اشاره به برخی مناسبت های ماه ذی الحجه به اهمیت روز و شب عرفه اشاره کرد و افزود:روز عرفه ، روزنیایش،خودشناسی،بازخوانی اعمال و کردار،تداعی معرفت نسبت به حق تعالی و روز اعتراف به گناهان است .

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی مشکلات کارگران تخلیه بار شناورها در اسکله گناوه گفت: کارگران  تخلیه بار شناورها در اسکله گناوه که در این شرایط جوی و هوای گرم  ۵۰ درجه مشغول کار هستند باید امکانات لازم و خدمات به آنها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم و اساسی این کارگران بیمه نبودن است که باید از آن بهره مند شوند افزود: اداره کار و بیمه  باید مشکلات این کارگران را پیگیری کنند وبا توجه به اینکه در اسکله بندر گناوه چهار شرکت فعالیت دارند اگر این کارفرمایان  توانایی ارائه خدمات به این کارگران را ندارد جا را برای دیگران خالی کنند یا اگر تعهد و مسئولیتی را در قبال آنها پذیرفته اند باید به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: در ارتباط با مشکلات این کارگران  از طریق فرماندار پیگیری انجام شده که امید اریم هرچه زودتر خواسته ها ی این کارگران محقق شود.

لزوم استفاده از جوانان

حجت‌الاسلام رضا جمالی  در خطبه های نماز جمعه این هفته  اهرم با اشاره به دیدار مدال آوران المپیاد های علمی  والیبالیست های جوان  کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: معظم له فرمودند چشم امید من به شما جوانان است و آینده انقلاب به جوانان با انگیزه و انقلابی  و مومن است.

امام جمعه موقت  اهرم تصریح کرد: باید جوانان نخبه بدون وقفه به پیشرفت ادامه دهند.

وی ادامه داد: انتظار این است که جوانان نخبه قدرتهای علمی  جدیدی ایجاد کنند و ادامه دهند  راه اهل بیت و شکافنده علم باشند.

جمالی بیان کرد: امروز در کنار تحریم های ظلمانه دشمن امروز  جوانان مامسیر را با قدرت و قوت پیش بردند که پهبادهای آمریکایی سرنگون می کنند.

امام جمعه موقت اهرم با اشاره به توقیف نفت کش انگلیسی افزود: روزی انگلیس در این کشور حرف برای گفتن داشت امروز ایران یک ابرقدرت و در پیچ تاریخی ایستاده است این به واسطه جوانان مومن و با بصیرت است که در این مسیر خواهند توانست با قدرت به پیش بروند.

وی گفت: صادرات بنزین با اکتان ۹۱ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بیش از سه هزار تن صادرات خواهیم داشت این هم در فضای اوج تحریم اتفاق استفاده است. این از تلاش‌های جوانان ایرانی است.

جمالی یادآورشد: مسئولان دقت بیشتری در ایجاد فضای گسترده و ظرفیت مناسب برای جوانان  به‌ویژه در استان بوشهر که قطب انرژی است هم در فضای اشتغال و هم استعدادی ایجاد کنند.

امام جمعه موقت اهرم در پایان خطبه های به روز عرفه، عید قربان و شهادت مسلم بن عقیل یار با وفای اباعبدالله حسین (ع) اشاره کرد.

در نماز جمعه سیراف، آبدان و بردخون مطرح شد؛ لزوم استفاده از ظرفیت جوانان/ مشکلات اقتصادی مردم حل شود

فکرشهر: تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم از مسائل مهم مطرح شده در نماز جمعه سیراف، آبدان و بردخون بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام صادق عاشوری در نماز جمعه سیراف اظهار داشت: پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکانپذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند.

وی اضافه کرد: مسیر نخبگانی، مسیر بی‌انتهای تلاش و پیشرفت است، بنابراین کسب مدال نباید به عنوان پایان این راه و متوقف شدن ظرفیتها و استعدادهای نخبه، تلقی شود. مهمترین وظیفه نسل جوان نخبه، علاوه بر ادامه پرشتاب مسیر موفقیت آمیز علمی، جلو بردن مرزهای دانش و فناوری است.

امام جمعه سیراف بیان کرد: اکنون انتظار این است که جوانان نخبه و نسل بعدی، صدها مورد مانند نانو و پدیده های ناشناخته علمی زیست فناوری را کشف کنند و فقط به ادامه مسیر پیشرفت علمی بسنده نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید جوانان نخبه با کار و تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

عاشوری ادامه داد: تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنید چرا که بدون این نگاه، پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد. همچنین ارتباط قلبی با خداوند و توکل و استمداد از او را فراموش نکنید.

وی گفت: مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سمّ است و اگر نسل های قبل متوقف و ناامید می شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می ماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم شده است که استعدادهای جوان نخبه بروز و ظهور پیدا می کند و می تواند با صراحت بایستد و حرفهای خود را بزند.

امام جمعه بندر سیراف در ادامه گفت:صادرات بنزین جدیدترین دستاورد سپاه در شرایط تحریم است. روز ۹ مرداد ماه برای اولین بار عرضه بنزین صادراتی با اکتان ۹۱ متعلق به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بخش بینالملل بورس انرژی ایران عرضه شد که از این رقم۳ سه هزار تن بنزین صادراتی به مقصد کشور افغانستان معامله شد.

وی بیان کرد: فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستینبار در صنعت نفت ایران صورت گرفته است. نکته جالب اینکه این دستاورد توسط قرار خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته و در شرایط تحریم و بدون هیچگونه اتکایی به کشورهای خارجی، این مسئله اتفاق افتاده است.

عاشوری افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بهرهبرداری از پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکهای خلیجفارس، کمک بزرگی به جهش تولید بنزین و فرآوردههای نفتی کشور کرده تا علاوه بر خودکفایی ایران در تولید سوخت مورد نیاز خود، بتواند به صادرکننده بنزین تبدیل شود.

وی اضافه کرد: مسئله مهم در مورد پالایشگاه ستاره خلیج فارس این است که این پالایشگاه بدون اتکا به کمک های خارجی و توسط جوانان ایرانی ساخته شده است. متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اجرای این پروژه ، نشان دادند که میتوانند کارهای بزرگی را بدون اتکا به شرکت های خارجی انجام دهند.

عاشوری ادامه داد: در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج تحریم های کشور ، سپاه پاسداران یک شاهکار مهندسی و صنعتی را به دست مهندسان ایرانی بدون دخالت خارجی ها به جهان معرفی کرد.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران، هنگامی زیر بار سنگین پروژههایی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفایی بنزین رفت که اولاً ؛ دشمن به تحریم های بی سابقه متوسل شده بود و ثانیاً ؛ کسی برای رفع نیاز کشور به بنزین داوطلب کار نشده بود.

مذاکره با آمریکا بی‌فایده است

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده درخطبه های این هفته آبدان اظهار داشت: نقش نفوذی ها که یا از نزدیکان هستند یا از بزرگان قوم بوده و در امت دین اسلام هم بوده و خواهد بود و امت پیامبر هم در این ایام امتحان شد.

وی خاطرنشان کرد: به امام حسین گفتند که دست از این مقاومت بردار و کاری به یزید نداشته باشید و با او بیعت کنید ولی امام حسین در طول تاریخ درسی دادند که زیر بار ظلم و جور کفارنباید رفت.

امام جمعه موقت آبدان تصریح کرد: تنها راه مقابله با مستکبرین مقاومت در برابر ظلم است. مسلم بن عقیل‌ها درس مقاومت را از امیرالمومنین(ع) یاد گرفته بودند. جریان ظلم با اراده خدا و به دست مومنین نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم باید واقف باشند که جریان سقیفه و عاشورا به دلیل بی بصیرتی مردم بوجود آمد. از عرفه تا عاشورا تا اربعین فرصتی که مظلوم و ظالم زمان خود را بشناسیم و شعارها وآرمان فطری انقلاب به فرموده امام قائد در گام دوم انقلاب بشناسیم وپایبند باشیم همانطور که نهضت امام حسین وعاشورا حرارتی در قلب مردم آزادی خواه دنیا بوجود آورده که بفرموده رسول اکرم(ص) هیچ گاه این حرارات در دل مومنین سرد نخواهد شد.

پهلوزاده تاکید کرد: در این زمان هم عده ای که خود را خادم حرم می دانند مانند سامری به دنبال مقاومت انقلابی در مقابل زیاده خواهی دشمن تنها راه است.

وی افزود: مذاکره فی نفسه بد نیست اما با امریکایی ها هیچ فایده ای ندارد. آخرین زورگویی نظام امریکا تحریم وزیر امور خارجه بود همانطور که در دولت سازندگی حکم جلب رئیس جمهور را صادر کردند. در دوران اصلاحات ما را محور شرارت اعلام کردند لذا هرچه به امریکا خوش بین تر شدند تحریم ها وبدعهدی آنها بیشتر شد.

امام جمعه موقت آبدان به مناسب های هفته اشاره کرد و بیان داشت: چهارشنبه روز مقاومت اسلامی است که با ایستادگی حزب الله در مقابل اسراییل در جنگ ۳۳ روزه نماد ایستادگی، آزادی و مقاومت در بین اعراب و به قدرتی تبدیل شد که اگر صهیونیسم دست از پا خطا کنند بزودی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

 آرامش و نشاط مردم در پرتو اقتصاد سالم است

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خظبه‌های نماز جمعه بردخون با اشاره به وظایف دولتمردان از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه اظهار داشت: دولتمردان در زمینه‌های نماز، زکات، امر به معروف، نهی از منکر و اقامه عدل در جامعه مسئولیت دارند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه دوران پنج ساله حکومت امام علی(ع) الگوی عملی برای دولتمردان است، افزود: امروزه شاهد تبعیض، بی‌عدالتی و فساد اقتصادی در کشور هستیم که شایسته نظام اسلامی نیست و موجب نارضایتی مردم شده و مسئولان باید ریشه های فساد را در کشور بخشکانند و مفسدان را به اشد مجازات برسانند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که بیشتر مردم از تحریم، گرانی، تورم و بی‌کاری رنج می برند و مجبورند اسباب خانه را بفروشند، عده‌ای از این شرایط سوء استفاده می کنند و با کمال بی رحمی کالاهای ضروری مردم را به گروگان می گیرند و ضمن خیانت به ملت و کشور، هرگونه بخواهند عمل می کنند.

رکنی حسینی ادامه داد: انتظار مردم از قوای سه گانه و زمامداران این است که با زالوصفتان و غده‌های سرطانی با قاطعیت برخورد کنند تا جامعه به آرامش برسد، هرچند برخی فکر می کنند نشاط اجتماعی در جای دیگر است اما نشاط با اقتصاد سالم ایجاد می‌شود و آرامش و نشاط مردم در پرتو اقتصاد سالم و رفع فقر و محرومیت است.

خطیب جمعه بردخون با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) به گوشه‌ای از زندگی آن حضرت اشاره کرد و گفت: امام باقر با تشکیل دانشگاه و تربیت حدود ۱۰۰۰ نفر در رشته‌های مختلف خدمتی ماندگار به اسلام کرد که یکی از درس‌ها از مکتب آن حضرت کار فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: ابزار زیادی نظیر رسانه ملی در اختیار داریم اما درست بهره‌برداری نمی کنیم و از داشته‌های ارزشمند مانند حوزه‌های علمیه استفاده نکرده‌ایم و برنامه‌هایی در ارتباط با نسل جوان و نوجوان در شبکه‌های سیما نداریم.

امام جمعه بردخون خطاب به رئیس رسانه ملی اظهار داشت: چرا از اساتید حوزه و دانشگاه در شبکه‌های مختلف صدا و سیما استفاده نمی شود زیرا مشکل مهم ما مشکل فرهنگی است.

رکنی حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان نخبه و صاحب مدال و اعضای تیم والیبال جوانان کشور ابراز داشت: ورزش نشاط آور است و از راه ورزش می توان جوانان و نوجوانان را جذب کرد.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه استادیوم ورزشی بردخون بعد از سالها فاقد روشنایی است، اضافه کرد: مسئولان به زیرساخت‌های ورزش بخش بردخون توجه کنند و ضمن تقویت پایه‌های ورزشی در همه زمینه ها، بدانند که کنسرت و موسیقی و رقص چاره کار نیست.

وی با انتقاد از به کارگیری مربیان خارجی در تیم‌های ورزشی بیان داشت: پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی فردی از خارج به عنوان مربی انتخاب می شود اما از نیروهای بومی بهره نمی بریم که ضرورت دارد در زمینه ورزش بهترین جوانان را تربیت کنیم و نیازی به خارج نداشته باشیم.

امام جمعه بردخون به حادثه دلخراش تصادف در جاده ساحلی اشاره کرد و گفت: خبر دلخراش جان باختن تعدادی از مردم این دیار برای چندمین بار دل همه را به درد آورد که با وجود ماشین‌های شوتی می توان گفت همه جاده‌های استان جاده مرگ است.

رکنی حسینی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه مسئولان و حقوق مردم حفظ جان و مال آنان است، تا کی باید شاهد مرگ دلخراش عزیزان خود باشیم، سؤال مردم از مسئولان استان و متولیان حفظ جان مردم این است که چرا اقدام جدی انجام نمی‌دهند و فکری اساسی نمی کنند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر