جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۸۹۸
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: براساس برنامه ابلاغی به سازمان جهاد کشاورزی بوشهر امسال ۳۰۰ هکتار گلخانه در این استان احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر روز شنبه در جمع مسئولان شهرستان دشتی گفت: با احداث این طرح‌ها سطح گلخانه‌های استان بوشهر به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

محمد تقی منوچهری افزود: برای ایجاد این میزان گلخانه ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۷ و ۹ درصد اختصاص یافته است.

منوچهری افزود: سال گذشته ۱۰۳ هکتار گلخانه در مزارع کشاورزی استان بوشهر راه اندازی شد و سطح گلخانه های این استان به ۳۰۰ هکتار افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ۱۰۳ هکتار از گلخانه های استان بوشهر در شهرستان دشتی قرار دارد.

منوچهری افزود: یکی از مهمترین برنامه راهبردی وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانهها درکشور و در استان بوشهر است.

وی به مشکل تامین آب کشاورزی در کشور و استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بیشتر دشت‌های آبی استان بوشهر دارای بیلان منفی شده و هیچ راهی جز توسعه گلخانه برای تولید محصولات کشاورزی  نیست.

منوچهری تاکید کرد: احداث گلخانه نقشی بسیار مهم در صرفه جویی منابع آبی دارد و میزان مصرف آب تا ۳۰ درصد کاهش میدهد و باعث افزایش تولید در واحد سطح،  کاهش هزینه‌های تولید، جلوگیری از خسارات بلایای طبیعی نظیر سیل، تگرگ و سرما خواهد شد.

فرماندار دشتی گفت: یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در دشتی در روستای  چاهگاه در دست اجراست که  بزودی این طرح گلخانه‌ای به جوانان بخش شنبه و طسوج واگذار می‌شود تا زمینه کسب و کار تعداد زیادی از جوانان دشتی فراعم شود.

نادری افزود: برای حمایت از کشت گلخانه‌ای باید تعرفه برق گلخانه‌ها تغییر کند تا کشاورزان بیشتری به سمت کشت گلخانه‌ای تشویق و ترغیب شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر