جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده مردم دشتستان در مجلس در جمع اصحاب رسانه:
فکرشهر- الهام راسخی: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عقیده من، همه روزها به خبرنگاران تعلق دارد زیرا در همه ایام سال، مشغول اطلاع رسانی هستند...
کد خبر: ۵۸۹۶۵
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

فکرشهر- الهام راسخی: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عقیده من، همه روزها به خبرنگاران تعلق دارد زیرا در همه ایام سال، مشغول اطلاع رسانی هستند.

به گزارش فکرشهر، محمدباقر سعادت در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان بوشهر که در برازجان برگزار شد، گفت: بعد از پیامبران و ائمه اطهار، دو نهاد بیشترین رسالت را در زمینه هدایت و نشان دادن مسیر عدالت به مردم بر عهده دارند که یکی خبرنگاران و اصحاب رسانه و دیگری فرهنگیان هستند.

وی بیان کرد: آن زمان رسالت شما برای مردم به واقعیت می پیوندد که قلم، قدم و مسیر شما در جهت  عدالت باشد.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از ما دارای دیدگاه سیاسی خاصی هستیم و هیچ جای انتقاد و ایرادی وجود ندارد، تاکید کرد: همه باید باشند و فعالیت کنند، اما نقدها باید منصفانه باشد و نباید از مسیر واقعی و عدالت غافل شویم.

سعادت با بیان اینکه در نقد مسوولین نباید دیدگاه سیاسی را دخالت داد، بیان کرد: نقد مسوولین جزو کارهای شماست و نقد منصفانه است که باعث پویایی جامعه و رشد و تعالی مسوولین می شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با برشمردن تعدادی از مشکلات خبرنگاران اظهار کرد: کار خبرنگاری پست و منصب ندارد و جز عشق چیزی نیست، ولی جایگاه خاص و ویژه ای دارید.

سعادت با بیان اینکه اطلاع رسانی، آگاهی دادن و در مسیر توسعه قراردادن مردم کاری است که جز شما در ید قدرت هیچ کسی نیست، ادامه داد: برای مردم، شفاف و روشن کنید که هر قوایی چه وظایفی بر عهده دارد.

نماینده مردم دشتستان با تاکید بر اینکه خبرنگاران بی مزد و منت به جامعه خدمت و مسیر حق را ترسیم می کنند، گفت: امیدوارم روزی برسد که اصحاب قلم و رسانه با آزادی کامل بتوانند هرآنچه مشکل در جامعه وجود دارد را به رشته تحریر در بیاورند و به قبای کسی هم برنخورد و به خاطر نقد منصفانه به دستگاه های قضایی، امنیتی یا انتظامی نروند.

بهره برداری از پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی برازجان در بهمن ماه امسال

وی در بخش دیگری از سخنانش که پاسخ به پرسش های مطرح شده نیز بود، درباره بیمارستان 17 شهریور برازجان، بیان کرد: اولین اقدام، گرفتن 8 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار ملی برای ساخت مجدد بیمارستان 17 شهریور بود که با وجود بیمارستان شهید صادق گنجی بسیار مشکل بود، زیرا برای ساخت دو بیمارستان در یک شهر، باید شاخص هایی وجود داشته باشد که بدون در نظر گرفتن آن شاخص ها اعتبار ملی گرفتیم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، به کشیدن خط راه آهن هم اشاره کرد و گفت: راه آهن آرزوی دیرینه مردم استان بود که با تلاش های زیاد توانستیم آن را محقق کنیم.

محمدباقر سعادت درباره پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی برازجان هم گفت: پلی کلینیک در مساحت 4000 مترمربع، بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد و علاوه بر آن، در صدد این موضوع هستیم که بیمارستان زنان و زایمان مهر، به یک بیمارستان عمومی تبدیل شود و این موضوع مورد توافق قرار گرفته است.

نماینده مردم دشتستان به بحران آب در تابستان گذشته نیز پرداخت و افزود: در خصوص مشکلات و قطعی آب شهرستان در سال گذشته برای مطالبه حق مردم در خصوص آب، با تندترین لحن با وزیر نیرو صحبت کردم.

وی با اشاره به ساخت سالن ژیمناستیک شهرستان دشتستان از اعتبارات ملی، گفت: در بحث ورزش و جوانان، به تصدیق کمارج، رییس ورزش و جوانان دشتستان، در مدتی که من خدمتگزار مردم بودم، بیشترین کمک به ورزشکاران شهرستان شده است.

روابط عمومی ما ضعیف بود/ برای اشتغال فرزندم، حق کسی را در شهرستان و استان بوشهر نگرفته ام

سعادت، درباره وضعیت خطرناک محور کنار تخته به برازجان عنوان کرد:  برای اصلاح پیچ‌های خطرناک محور کنار تخته به برازجان، 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ‌شده و در حال حاضر دو پیمانکار در حال اصلاح این محور هستند.

بهره برداری از فیبر نوری، اختصاص یک میلیارد تومان به جاده گیسکان، کمک به تجهیزات مدارس و همچنین ساخت زمین چمن مصنوعی برای 10 روستا از دیگر اقداماتی بود که سعادت فهرست وار آن ها را بیان کرد.

نماینده مردم دشتستان افزود: 700 میلیون تومان برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و 300 میلیون تومان برای خوابگاه دانشجویی از وزارت نفت اعتبار گرفته شده است.

وی درباره اقدام شخصی برای شغل فرزندش نیز گفت: من فرزندم را برای کار در یک شرکت پیمانکاری در تهران فرستادم و هیچ منع قانونی و شرعی نداشته و حق کسی را در شهرستان و استان بوشهر نگرفته ام.

وی همچنین در خصوص ریاست مجمع نمایندگان استان اظهارداشت: انتخاب رییس مجمع نمایندگان چالشی نبود و قرعه کشی شد اما بعضی علی رغم اینکه ابتدا قبول کردند، بعدا دلخور شدند.

سعادت در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با وجود اقدامات زیاد و کارهای زیربنایی مفید، اما میزان رضایت مردم از وی چندان زیاد نیست، توضیح داد: همیشه تلاش کردم که با مردم صادق باشم اما عیبی که بر من وارد است این است که اعتقادی به اینکه عملکردم را به رخ مردم بکشم نداشته و دوست ندارم بگویم که چنین کردم و چنان کردم. روابط عمومی ما ضعیف بود و بخشی از آن به اعتقادات من برمی گردد، البته این خصلت برای جامعه امروز یک نقد است و قابل قبول نیست.

سعادت در پاسخ به اینکه آیا قصد ورود به انتخابات را دارید نیز گفت: برای ورود به انتخابات به جمع بندی قطعی نرسیدم اگر ببینم - با توجه به شرایط کنونی کشور- می توانم موثر و مفید باشم، ورود پیدا می کنم و این با مردم است.

تصاویر بیشتر اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر