پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۹۷۵
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تنگستان انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی پور عصر یکشنبه در نشست کارگروه سلامت تنگستان اظهار داشت: اجرای موفقیت آمیز طرح ملی کاهش فشار خون با پوشش ۸۹ درصدی جمعیت هدف طرح و کسب مقام اول استانی ، با توجه به گستردگی  شهرستان جای تقدیر و تشکر از شبکه بهداشت و درمان و عوامل اجرایی آن دارد.

وی گفت: ضرورت توجه جدی به این مقوله و اتخاذ راهکارهای مناسب پیشگیری از خودکشی بیش از پیش در شهرستان احساس می شود که وقوع چنین امری نیازمند همکاری منسجم بین بخش‌ها، گروه‌ها و ادارات مرتبط شهرستان هستند.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: از آنجا که سلامتی عبارت از رفاه کامل جسم و روان اجتماعی است ولی متاسفانه تا کنون بیشتر بر روی سلامت جسم افراد جامعه کار شده و به بحث روان کمتر توجه شده است و ما به دنبال این هستیم که این دو موضوع در کنار هم رشد و توسعه پیدا کنند.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: آمار مراجعه  به مراکز مشاوره درمانی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر در حد بسیار پائینی  قرار دارد که نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی لازم برای مراجعه و استفاده از نظرات کارشناسان مربوطه صورت گیرد.

این مقام عالی دولت در تنگستان  یاد آور شد: باید بررسی شود چه آسیب های  اجتماعی در جامعه باعث می شود تا فرد دست به خود کشی بزند و راهکارهای مقابله با آن چیست.

وی با بیان اینکه در برگزاری کارگاه های آموزشی باید به هدفی که مد نظر است توجه شود ادامه داد: در بحث برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی آسیب های اجتماعی جامعه هدف حضوری کم رنگ دارند که نیاز است دستگاه های متولی خانواده و افراد مورد هدف را  شناسایی و در این دوره ها شرکت کنند.

رفیعی پور افزود: بحث نشاط اجتماعی  یکی از سیاست‌ها  و دستورات دولت تدبیر و امید است که می تواند در کاهش این آسیب کمک کند.

فرماندار تنگستان بیان کرد: باید با دعوت از کارشناسان مجرب و بررسی پرونده های مربوطه  راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در شهرستان شناسایی و راهکارهای لازم  ارائه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر