پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۹۹۱
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳

فکرشهر:  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از تحصیل رایگان دانش‌آموزان افغان در استان خبر داد و گفت: برندسازی مدارس بوشهر آسیب‌زا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود قاسمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های مهمی در آموزش و پرورش آغاز شده است که می‌توان به حذف پیک نوروزی و حذف مشق‌شب به روش سنتی و حذف آزمون‌ها در دوره ابتدایی اشاره کرد.

وی از تحصیل شش هزار و ۵۹۳ دانش‌آموز افغان در مدارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تحصیل این دانش‌آموزان در مدارس استان بوشهر کاملا رایگان است هیچ آموزشگاهی حق دریافت شهریه ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یکی از آسیب‌های مهم در عرصه آموزش و پرورش استان را برندسازی مدارس و ایجاد رقابت دانست و خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که نیروها به صورت عادلانه در مدارس توزیع شوند.

وی با بیان اینکه برندسازی کار خانواده‌ها است و به شدت آسیب می‌زند، تصریح کرد: همه باید کمک کنند تا این مسیر تغییر کند و شاهد حذف رقابت و برندسازی مدارس باشیم.

قاسمی به اجرای پروژه مهر اشاره کرد و ادامه داد: تلاش شده تا با اجرای این طرح، شاهد رفع مشکلات مدارس و آغاز مدارس از روز نخست مهر و بازگشایی همه کلاس‌های درس باشیم.

مطالبات فرهنگیان

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به مطالبات فرهنگیان استان بوشهر خاطرنشان کرد: در طرح رتبه‌بندی معلمان آنگونه که انتظار می‌رفت اقدام نشده است.

غلامرضا دانش‌فر بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات فرهنگیان استان بوشهر، ۷۳ میلیارد تومان مربوط به پاداش فرهنگیان مربوط به سال ۹۷ است که پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ میلیارد تومان هم مربوط به مطالبات نیروهای حق‌التدریسی است، تصریح کرد: امیدواریم این وضعیت را به وضعیت مطلوب برسانیم.

پایان طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: اکنون آمار رسمی از وضعیت کنکوری‌های استان بوشهر نداریم و هیچ رتبه تک رقمی نیز استان بوشهر نداشته است.

حسین درتاج با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی ۴۵۰ نیرو کم داریم، اضافه کرد: در دوره متوسطه هم حدود هزار و ۷۰۰ نفر کمبود داریم.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از همه دانش‌آموزان انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ افراد در نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی خود ثبت‌نام می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور، خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار نفر به این پایگاه‌ها مراجعه کردند و بقیه دانش‌آموزان به دیگر مراکز رفتند.

وی در ارتباط با موضوع تدریس سواد رسانه‌ای در مدارس نیز بیان کرد: نیروهای لازم و توانمند را برای تدریس این درس نداریم و از خارج از آموزش و پرورش هم نمی‌توانیم کسی را وارد کنیم.

درتاج با بیان اینکه طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر امسال اجرا نمی‌شود، افزود: برای بهبود وضعیت آموزش و تقویت دانش‌آموزان باید دنبال راهکارهای دیگری باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر