جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۰۲۵
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرماندار دیلم دوشنبه شب در آیین جشن ولایت با بیان اینکه دهه امامت و ولایت در برگیرنده ۲ عیدبزرگ مسلمانان است گفت: واقعه غدیر در واقع  کامل کننده رسالت پیامبراکرم (ص ) و نقشه راه مسلمانان محسوب می‌شود.

عبدالامیر قاسمی افزود:  تمامی زوایای واقعه غدیر ‌باید برای نسل‌های مسلمانان تبیین شود.

وی گفت: اسلام دین جامعی است و به همین علت زعامت و ولایت در جامعه اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد و غدیر اثبات کننده این مدعاست.

قاسمی افزود: باتوجه به در پیش بودن هفته دولت طرح‌های عمرانی بسیار خوبی در شهرستان دیلم تامین اعتبار شده که می‌تواند به توسعه و پیشرفت این منطقه شتاب بیشتری دهد.

فرماندار دیلم اظهارداشت: دولت تمام تلاش خود را با توجه به مشکلات اقتصادی که دارد برای تامین نیازهای اساسی مردم به کار بسته است.

وی بیان کرد:  همراهی و همدلی مردم با دولت می تواند باعث ایجاد امید و انگیزه بیشتری  در مسیری که قرار داریم  به دنبال داشته باشد.  

 امام جمعه موقت دیلم گفت: قربان عیدی بزرگ است و در این روز حضرت ابراهیم جد بزرگوار حضرت رسول (ص ) سربلند از ماموریت بزرگ خویش بیرون آمد و بنده خاص پروردگار خویش به مقام والای امامت نائل شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی افزود:  ایمان و عشق به معبود و الگوی همه بندگان به عیدقربان، یادآور صدور فرمان الهی حضرت ابراهیم برای ذبح اسماعیل در برابر خدای خویش است که به قربانگاه برد.

امام جمعه موقت دیلم گفت:  یکی از مصادیق مهم عید قربان تقواست که در واقع  کشمکش بین غریزه و وظیفه است که خدای تبارک و تعالی انسان را به مسیر ایمان هدایت می‌کند در حالی که هوای نفسانی به گناه و انحرف می‌کشاند.

وی اظهار داشت: در استمرار راه ولایت باید ثابت قدم باشیم و لحظه ای از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی فاصله نگیریم.

این آیین به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  دیلم و با همکاری ستاد بین المللی غدیر در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری پیامبراعظم (ص) این شهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر