چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۰۴۳
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهرگفت: دو هزار و ۱۰۰ کیلومترشبکه فیبر نوری برای توسعه خدمات التکرونیکی تلفن ثابت و اینترنت در مناطق شهری و روستایی استان بوشهر اجرا شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی مهرپویا ظهر امروز در نشست بررسی زبرساخت‌های توسعه‌ای در حوزه ارتباطات مخابرانی با بیان اینکه سرویس‌های مخابراتی و اینترنتی بر بستر فیبرنوری فراهم شده است اظهار داشت: سرویس‌های اینترنتی بر بستر فیبر نوری در قالب طرح سورینا و افزایش چهار برابری سرعت اینترنت در استان بوشهر ایجاد شده است.

وی، شرکت مخابرات  را به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن‌های ثابت و همراه  دانست و افزود: مخابرات در ادوار گوناگون خدمات مختلفی ارائه کرده که سال گذشته خدمت ارائه اینترنت بر بستر فیبر نوری را آغاز کرد و مشترکان اینترنتی را در مناطق محدودی بر بستر فیبر نوری ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر از اجرایی شدن طرح سورینو  خبر داد و بیان کرد: در این طرح مشترکان اینترنت مخابرات قابلیت تبدیل به اینترنت بر بستر فیبر نوری با افزایش  چهار برابری سرعت دارند.

مهرپویا با اشاره به اینکه پوشش تلفن همراه در تمام نقاط شهری و جاده‌ای استان بوشهر فراهم است گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان حدود 108 درصد است.

وی با بیان اینکه در 85 درصد مناطقی که پوشش تلفن همراه است پوشش 90درصد تلفن همراه 3جی و 85 درصد 4جی است تصریح کرد: 171نقطه روستایی استان بوشهر تحت پوشش 3جی و 100 نقطه روستایی زیرپوشش 4جی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر با اشاره به اختلالات تلفن همراه در استان افزود:  سعی شده با تقویت تیم‌های اجرایی این اختلال به کمترین میزان خود برسد.

مهرپویا از زیرساخت‌های فیبرنوری در استان خبر داد و بیان کرد:دو هزار و 100 کیلومتر فیبر نوری برای توسعه تلفن ثابت و اینترنت در مناطق شهری و روستایی استان بوشهر اجرا شده که در این بستر 500 مشترک تلفن ثابت خانگی خدمات دریافت می‌کنند که قابلیت افزایش تا هفت هزار مشترک برای واگذار فراهم است.

وی، از توقف صدور صورتحساب کاغذی تلفن ثابت از پایان شهریور خبرداد و افزود:  در راستای سیاست‌های دولت الکترونیک از شهریور ماه چاپ قبض تلفن انجام نمی‌شود و کارکرد تلفن به صورت تلفنی و از طریق پیامک ارسال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر