چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر- مصطفی منفرد: بامداد امروز چهارشنبه در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ ایستگاه آتش نشانی شرکت نفت مبنی بر وقوع آتش سوزی در انبار یک باب مغازه لوازم خانگی در شهر خارک بلافاصله تیم اول ایستگاه فوق به محل حادثه اعزام شدند...
کد خبر: ۵۹۰۵۰
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فکرشهر- مصطفی منفرد: بامداد امروز چهارشنبه در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ ایستگاه آتش نشانی شرکت نفت مبنی بر وقوع آتش سوزی در انبار یک باب مغازه لوازم خانگی در شهر خارک بلافاصله تیم اول ایستگاه فوق به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش فکرشهر، بدلیل حجم بالای آتش، طی تماسی به ایستگاه آتش نشانی شرکت پتروشیمی، خواستار اعزام تیم پشتیبانی به محل حادثه شدند.

تیم عملیاتی خط یک شرکت پتروشیمی با مدیریت و به دستور مهندس حبیبی، رئیس واحد آتش نشانی، فورا و در کمترین زمان ممکن با استفاده‌ از خودروی فایر انجین ۱۹۲۱ به همراه کلیه تجهیزات لازم، به جهت پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

حبیبی درباره این حادثه اظهارداشت: شدت این آتش‌سوزی در دقایق اولیه حادثه به حدی بوده که منجر به آسیب رسیدن شدید به بخشی هایی از این انبار شده است.

وی افزود: در عملیات مذکور تیم آتش نشانی پتروشیمی، بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه با به کارگیری تجهیزات کامل فردی، اقدام به انجام عملیات کف و کفسازی نمود تا آتش در کمترین زمان ممکن مهار شد و تحت کنترل تیم های آتش نشانی درآمد.

وی وی بیان کرد: پس از اطفاء حریق عملیات خارج کردن دود بوسیله دستگاه فن توربکس مکنده دود انجام گرفت.

رئیس واحد آتش نشانی شرکت پتروشیمی با توضیح داد: با خارج کردن هوای داغ و گازهای سمی، غبارات و محصولات حریق از محیط حریق زده، با استفاده از هوای تازه و جایگزین نمودن هوای تازه عملیات خارج کردن دود و تهـویه هوا صورت گرفت.

حبیبی خاطر نشان کرد:  تهویه کـاری برنامه ریزی شده، روشـمند، منظم و سیستماتیک در جابجایی یا انتقال فـشـار، جابجایی حرارت، دود، گـازها و حتی در برخی موارد، انتقـال شعله از یک منطقه محصور از طریق راهی معـین شـده است. 


 
پس از انجام عملیات اطفاء حریق مشترک تیم های آتش نشانی نفت و پتروشیمی که بیش از ۳ ساعت طول کشید، بلاخره آتش در ساعت ۵:۳۰ دقیقه مهار و شرایط کاملا تحت کنترل قرار گرفت.

 با بررسی های اولیه، دلیل آتش سوزی اتصالی برق عنوان شد که البته علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در آتش‌نشانی در دست بررسی است.

به گزارش فکرشهر، این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشت و تنها یکی از آتشنشانان بدلیل گرمازدگی به بیمارستان منتقل و در برخی از وسایل برقی که از آتش سوزی سالم مانده بود، به کمک شهروندان از انبار مغازه تخلیه و به بیرون منتقل شد.

 

 

نظرات بینندگان
nima
|
-
|
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۸
وای خیلی بد بود من اونجا بودم

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر